سرهنگ بهرامی در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

نقش تیپ 72 نزاجا در روزهای نخستین جنگ و پس از آن

سرهنگ علیرضا بهرامی فرمانده تیپ 72 نزاجا با تشریح محورهای نمایشگاه بزرگ زهرائیان در اندیمشک و نقش این تیپ در روزهای نخستین جنگ گفت: این تیپ با سازمان‌دهی مناسب جلوی پیشروی رژیم بعث عراق را گرفت.
کد خبر: ۴۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱ - 19March 2015

نقش تیپ 72 نزاجا در روزهای نخستین جنگ و پس از آن

سرهنگ علیرضا بهرامی فرمانده تیپ مستقل 72 پیاده مکانیزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه زهرائیان در دو قسم فرهنگی و نظامی وظیفه انتقال مفاهیم و معارف دفاع مقدس و اقتدار و توانایی نیروهای مسلح را برعهده دارد در گفت وگو با خبرنگار اعزامی دفاعی امنیتی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب کشور، تصریح کرد: تیپ 72 با همراهی و همگامی قرارگاه پدافند منطقه جنوب غرب بنابر روش معمول و سنوات گذشته نمایشگاهی تحت عنوان "زهرائیان" در جوار شهدای گمنام به مرحله اجرا رسانده است.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه در دو بخش فرهنگی و ادوات نظامی در معرض نمایش عموم زائران قرار داده شده است؛ زیرا در جریان این اقدام اقتدار و توانایی نیروهای مسلح و مفاهیم فرهنگ جهاد و شهادت به زائرین سرزمین نور انتقال داده شود.

فرمانده تیپ 72 مستقل پیاده و مکانیزه تأکید کرد: تیپ 72 افتخار دارد در طول 8 سال دفاع مقدس هزار شهید در راه آرمان های انقلاب تقدیم کند. گردان های 100 و 195 ما توانستند در عرصه دفاع همه جانبه از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و سرکوب دشمن در مقاومت 34 روزه به توفیقات عمده ای دست یافتند.

وی اذعان کرد: گردان 195 تیپ 72 با سازمان دهی مناسب جلوی پیشروی رژیم بعث عراق را گرفت و از طرفی در عرصه دفاع از منطقه شمالغرب و کردستان در سال 58 نیز به موفقیت دست یافت.

سرهنگ بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: تیپ 72 با وجود همه حماسه آفرینی ها و سلحشوری ها در سال های آغازین انقلاب اسلامی و جلوگیری از پیشروی عراق در اندیمشک و دزفول، در قائله شمالغرب و کردستان در منطقه شمالغرب مانع نفوذ عناصر ضدانقلاب و احزاب منحله کومله دموکرات در شهریورماه 59 شدند و فعالانه نقش موثری را ایفا کرد.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار