پیغام نوروزی یک خلبان به ملت ایران در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ما هستیم و اگر لازم باشد می‌افتیم تا شما سربلند و همیشه ایستاده باشید

سرگرد بهمن ایمانی که در منطقه آب تیمور، نمایشگاه هوانیروز ارتش را هدایت می‌کند ضمن اشاره به دیدار خود با مادر شهید شیرودی از ملت ایران انتظار ایستادگی و مقاومت را دارد اما می‌گوید مردم ما نگران دفاع و صیانت از ارزش‌ها و مرزهای جمهوری اسلامی نباشند.
کد خبر: ۴۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸ - 21March 2015

ما هستیم و اگر لازم باشد می‌افتیم تا شما سربلند و همیشه ایستاده باشید

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به مناطق عملیاتی جنوب کشور، در نمایشگاه فرهنگی نظامی شهید مدنی راوی فرهیخته و خوش سخن ارتش جمهوری اسلامی ایران را دیدیم که با دانش فراوان و بدون هیچ توجهی به مادیات دنیوی، سعی در رساندن پیام  فداکاری ها و رشادت های رزمندگان نیروهای مسلح در 8 سال جنگ تحمیلی خاصه سلحشوری مردان هوانیروز داشت.

تبسم خاص و بغض پنهان در گلوی خلبان بهمن ایمانی مرا بسیار تحت تأثیر قرار داد؛ وی به خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس گفت: مردم ما بدانند دلیرمردانی همچون کشوری در پاوه، شیرودی در بازیدراز و خلبان حسین فرزانه در مرصاد حماسه هایی را در میدان ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت آفریدند که می توانیم تا به امروز بر این امنیت پایدار و صمیمت و اتحاد جمهوری اسلامی ببالیم و هر ساله باید بکوشیم تا در جبهه احیاء اسلام به یک تقویت و توسعه مطلوب دست یابیم.

این راوی و مسئول نمایشگاه هوانیروز ارتش، اظهار داشت: بنده و همکارانم در این نمایشگاه رسالت خطیری را برعهده داریم و باید این حقایق جنگ تحمیلی و رشادت های رزمندگانمان در پشتیبانی هوایی و برتری بلامنازع هوانیروز در دوران دفاع مقدس را برای مردم تشریح کنیم. و آن ها به این حقیقت پی ببرند که شهدا و رزمندگان ما چگونه در این میدان پا در رکاب ولایت فقیه بودند و تا امروز جمهوری اسلامی با کسب دستاوردها و توفیقات زیادی در عرصه های مختلف، در مجامع بین المللی حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

سرگرد ایمانی در پاسخ به این سوال که برپایی این نمایشگاه ها چه تأثیری در القای بهتر مفاهیم و معارف دفاع مقدس دارد، خاطرنشان کرد: فرهنگ کشور ما مبتنی بر اسلام ناب محمدی است؛ در این فضا باید اسلامی و انقلابی اندیشید. به همین دلیل لازم است نسل جوان را در مناطق عملیاتی با لحنی شفاف و حقیقتمدار نسبت به واقعیت های جنگ آگاه کنیم. به عبارت بهتر این نمایشگاهها باعث می شود همگرایی منسجمی ایجاد شود تا به واسطه آن بصیرت افزایی نسبت به گذشته تاریخی انقلاب اسلامی، بوجود آید.

وی در ادامه خاطره خود از دیدار با مادر شهید شیرودی را این طور بیان کرد: به خاطر علاقه زیادی که به شهید شیرودی و دلاورمردیهای او در باز پس گیری بازی دراز از رژیم بعث عراق شنیده بودم، دوست داشتم با خانواده او دیداری داشته باشم و به گونه ای از این حماسه آفرینی ها و سلحشوری های این شهید بزرگوار به سهم خودم تجلیلی داشته باشم.

سرگرد ایمانی اضافه کرد: برای انجام این دیدار به شمال رفتم. با جستجو در محلههای فراوانی با استقبال مردم مواجه شدم و نهایتاً به منزل شهید شیرودی رسیدم. با یک احترامی وارد منزل این شهید شدم. مادر خلبان جسور و شجاع ارتش جمهوری اسلامی ایران مرا به اتاق فرزند خود برد و صحنهای را دیدم که هم برایم جالب بود و هم خیلی زود اشکانم جاری شد.

وی افزود: خاک محل سقوط هواپیمای شهید شیرودی هنوز برای مادرش خاطره انگیز است و از آن به عنوان گنجینهای نگهداری می کند. دست خط این خلبان دلاور از دیگر یادگارهای ارزشمندی بود که مادرش به من نشان داد؛ همان یادداشتی که او نسبت به درجه تشویقی که فرماندهان برای او قائل شدند، اعلام کرده بود که برای اسلام جنگیده و نیازی به این ارتقاء درجه نیست.

این راوی دفاع مقدس ادامه داد: تجهیزات و لباس های شهید شیرودی را دیدم و این مادر که همه خلبانان نیروهای مسلح را فرزندان خود می داند در خصوص فرزند دلاورش با من به گفتگو نشست. این مادر چه زیبا و جانسوزانه از شهادت شیرودی می گفت. اما در کنار همه این نشانهها بنده هم برای ایشان یادگاری داشتم.

وی خاطرنشان کرد: به مادر شهید شیرودی گفتم از جنوب به شمال کشور سفر کردم تا به شما بگویم اگر آزادی، آرامش، صلابت، اقتدار و عزتی نصیب مردم و دولتمردان جمهوری اسلامی ایران شده است، همه مرهون و مدیون امثال فرزند شماست. هرچه در دستاورد بزرگ امنیت پایدار مشاهده می کنم گوشه گوشه آن یادگاری از فرزند شما وجود دارد.

مسئول نمایشگاه هوانیروز ارتش در خصوص از خودگذشتگی و خستگی ناپذیری نظامیان خصوصاً شغل سخت و دشوار خلبانی، گفت: حدیثی داریم که ائمه ما تأکید داشته اند که از کسی بترس که چیزی برای از دست دادن ندارد. تصور بنده این است که یک خلبان وقتی پایش به آسمان باز می شود با علم و درک خطرات روزانه پرواز، به قصد بازنگشتن فرزند خود را میبوسد و با خانوادهاش وداع میکند. ثروت و اندوخته مادی که دیگر چیزی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این اتفاق مهم همان روحیه شهادت طلبی است. مردان عرصه دفاع از دستاوردهای نظام به خصوص خلبانان به جای آرزوهای فانی دنیوی در هر لحظه ای برای اعتلای میهن خود و توسعه اسلام ناب محمدی میکوشند. بنده همواره آرزو دارم و این دعا را طلب میکنم که خدایا به من یک مرگ موثر در عزت دین و آزادی سرزمینم عطاء کن. همچنین می خواهم که مردمم بدانند که ما هستیم و اگر لازم شد می افتیم تا شما سربلند، با صلابت، مقتدر و عزتمند در مقابل دنیای استکبار بایستید.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار