گزارش خبرنگار دفاع پرس از طلائیه

بهشت را شنیده ای....؟ همین جاست

یادمان شهدای طلائیه منطقه ای است که عملیات های بزرگ و مهمی چون خیبر و بدر در آن انجام شده و خاک آن با خون شهدای بسیاری درهم آمیخته است و سه راهی معروفی دارد به نام سه راهی شهادت.
کد خبر: ۴۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ - 21March 2015

بهشت را شنیده ای....؟ همین جاست

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به سرزمین های راهیان نور، یادمان شهدای طلائیه منطقه ای است که عملیات های بزرگ و مهمی چون خیبر و بدر در آن انجام شده و خاک آن با خون شهدای بسیاری درهم آمیخته است و سه راهی دارد به نام شهادت.

در ایام بازدید کاروان های راهیان نور، زمانی که پا به این خاک مقدس می گذاری نمایشگاهی از محصولات مذهبی و فرهنگی، بهداری جمعیت هلال احمر و غرفه عکس یادگاری به چشم می خورد.

در ابتدای این یادمان، تابلوی سبز رنگی نصب شده است و جمله ای از امام  راحل (ره) روی آن نوشته شده:" جنگ ما، فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت."در پایین آن، مسافت های این منطقه تا کربلا، دمشق و بیت المقدس نوشته شده که از اینجا تا کربلا 398 کیلومتر، تا دمشق1117و تا بیت المقدس1188 کیلومتر فاصله وجود دارد.

عملیات خیبر در 3 اسفند ماه سال 1362 با رمز یا رسول الله شروع شد و تا 19 روز ادامه داشت. در این عملیات دشمن از سلاح شیمیایی استفاده کرد.

نکته مهم عملیات خیبر در پیروی از ولایت بود، چرا که امام راحل پیام داده بودند هر طور شده جزایر مجنون باید حفظ شود و علی رغم هجوم بی امان دشمن، بچه های روح الله جزیره را خالی نکردند و جزایر مجنون حفظ شدند.

شهید علی میثمی که در کربلای 5 به شهادت رسید، درباره طلائیه گفته هر کسی در طلائیه ایستاد، اگر در کربلا هم بود، می ایستاد.

در اطراف این یادمان و محل عبور زائران، تابلوهایی نصب شده که اگر خوب به مفهومشان توجه کنی تو را اسیر خود می کنند و شرمنده شهدا می شوی.

بعضی از این نوشته ها عبارتند از: یادمان باشد هزاران شهید خرج من و تو شده، مظهر قدرت ایران، شهدا هستند(مقام معظم رهبری)، مظلومیت، شماره شناسنامه فرزندان روح الله بود، شهدا ماندند و گذشت زمان ما را با خود برد، رفتند تا بمانیم و بهشت را شنیده ای....؟همین جاست.

وجه مشترک تمام شهدای ایران، این بود که خودشان را ندیدند.

یکی از راویان کاروان های راهیان نور به بازگو کردن قسمتی از وصیت نامه های شهدایی که در طلائیه به شهادت رسیده اند می پردازد.

شهید علی حیدری در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: "ای کسانی که به من می گفتید از چه عطری استفاده می کنی؟ من عطری نمی زدم ولی هر زمان که "یا حسین" می گفتم، فضا معطر می شد". این شهید زمان شهادت، 19 سال بیشتر داشت.

شهید حاج همت در قسمتی از وصیت نامه اش آورده است:"از هر آنچه من را از خداوند دور می کند، بیزارم"." از طرف من به جوانان بگویید چشم شهیدان و تبلور خونشان به شما دوخته است، به پا خیزید و اسلام را دریابید."

شهید مختارزاده وصیت کرده است:" من فقط همین وصیت را دارم و آن این که، طوری زندگی کنید که در هنگام مرگ، نگویید من را حلال کنید، بلکه بگویید دوستانم، من شما را حلال می کنم".

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار