اردوهای راهیان نور ارزش‌های دفاع مقدس را احیا می‌کند

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: راهیان نور زمینه‌ای را فراهم آورد تا ملت ایران بتوانند رشادت‌های رزمندگان در 8سال دفاع مقدس را درک کنند.
کد خبر: ۴۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ - 23March 2015

اردوهای راهیان نور ارزش‌های دفاع مقدس را احیا می‌کند

به گزارش دفاع پرس، حجتالاسلام سیدرضا اکرمی در گفتوگویی افزود: راهیان نور یک حرکت بسیار ارزشمند در جهت احیای ارزشهای دفاع مقدس است.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان با چگونگی پیروزی جمهوری اسلامی ایران در نبرد با رژیم بعث عراق، اظهار داشت: مردم و به خصوص جوانان باید بدانند که در دهه اول انقلاب چه گذشت، باید بدانند که ایران اسلامی سالها مورد تحریم و تهاجم کشورهای قدرتمند قرار گرفت اما از مسیر انقلاب خارج نشد.با مباحث نظری نمی توان چگونگی پیروزی ایران بر تجاوزهای مختلف استکبار را بیان کرد، اما راهیان نور فرصتی را فراهم ساخته که وقتی جوانان ما به مناطق عملیاتی جنوب کشور میروند گویی تمامی جنگ و حال و هوای رزمندگان را درک کردهاند.

 

حجتالاسلام اکرمی یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران به واسطه رشادتهای رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، از جایگاه ویژهای در میان کشورهای جهان برخوردار است، در حقیقت شأن و مقامی که امروز ایران در مجامع بینالمللی دارد را مدیون انقلاب اسلامی و شهدا است و ما امروز وظیفه ادای دین به شهدا را برعهده داریم.

 

وی با بیان اینکه دولت نقش ویژهای در حمایت از حرکت بزرگ فرهنگی راهیان نور را ایفا میکند، افزود: امروز شاهد این هستیم که دستگاهها و وزارتخانهها در زمینه کاروانهای راهیان نور وارد عمل شدهاند و همگی در این حرکت بزرگ نقشی ایفا میکنند که در حقیقت دینشان نسبت به انقلاب و شهدا را ادا میکنند.

 

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار