گزارش دفاع پرس از یادمان ارتش در منطقه عملیاتی رمضان/ شهدا ما را ببخشید

ارتش جمهوری اسلامی با هدف ارائه خدمات و تسهیلات به زائرین سرزمین نور اقدام به برپایی نمایشگاه فرهنگی و نظامی کرد.
کد خبر: ۴۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ - 23March 2015

گزارش دفاع پرس از یادمان ارتش در منطقه عملیاتی رمضان/ شهدا ما را ببخشید

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، یادمان شهدای عملیات رمضان شاید جزء آخرین مکانهایی باشد که کاروان رسانهای راهیان نور ارتش به آنجا رهسپار میشود. البته به حول قوه الهی خرمشهر و اروند را خواهیم دید. لازم است اشاره کنم عملیات رمضان چه حوادثی را در تاریخ به ثبت رساند. باید بگویم عملیات رمضان سرآغاز مرحله نوین در جنگ و نخستین عملیت برون مرزی ایران پس از فتح خرمشهر به شمار میرود.

ساعت ۳۰: ۲۱ دقیقه ۲۳ تیرماه سال ۶۱ با رمز یا مهدی ادرکنی، دلیرمردان عرصه دفاع در ارتش و سپاه به صورت مشترک در ۴ محور با هدف تصرف شرق بصره و شط العرب این عملیات را آغاز کردند. رزمندگان غیور ما پس از ۱۵ روز علی رغم پیشروی و نفوذ به عمق مواضع دشمن به علت وجود موانع پیچیده خطوط پدافندی طبیعی و مصنوعی در نوار مرزی به اهداف از پیش تعیین شده خود دست نیافتند. ولی این پیام جهانی شد که جمهوری اسلامی پس از بیرون کردن دشمن متجاوز از سرزمینهای اشغالی مصمم به نبرد تا تحقق خواستههای به حق و الهی ملت ایران میباشد.


تمام پادگانهایی که با گروه رسانهای ارتش رفتم و راویان دفاع مقدس با توضیحات از روی نقشه و یا هنرمندان با نمایش خیابانی خود یک معارفی را انتقال میدادند. اما در یادمان شهدای رمضان کسی به دنبال شنیدن روایت نبود و همه از دل و جان احساس شرمندگی میکردند.

مردم علاقهمندی که به بازدید از نمایشگاه فرهنگی و نظامی ارتش آمده بودند علیرغم تجلیل و تجدید میثاق با شهدای عملیات رمضان با توانمندیهای پدافندی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی آشنا شدند.این سوال را داشتیم که چرا با پای برهنه در یادمان قدم میزنند و چرا اینقدر حزن و بغض پنهان در گلو دارند؛ همگان به اشتراک این پیام را داشتند که اگر پا برهنه هستیم، اشک میریزیم و سرمان پایین است از روی شرمندگی است که نمیدانیم که پاسخ شهدا را نسبت به این سوال که پس از شهدا چه کردهایم چه باید بگوییم.
 

حقیقتاً عزت را شهدا دادهاند و این تهدیدات و تحریمهای دشمنان نمیتواند ذرهای از اقتدار و صلابت این نظام بکاهد و مقاومت و ایستادگی مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس را از ما بگیرد. ایران اسلامی دچار ذلت نمیشود چون با افتخار میگوییم پشتیبان ما شهدا هستند و ما هم ولایت فقیه را تنها نخواهیم گذاشت. البته بازدید کنندگان نسبت به مظلومیت و غربت امام زمان(عج) نیز پیام داشتند: "متأسفیم زمینه ظهور امام زمان(عج) را نتوانستیم فراهم کنیم و منتظران واقعی همان شهدا بودند و بس."

براساس این گزارش، نمایشگاه فرهنگی و نظامی یادمان شهدای عملیات رمضان از سال ۸۴ در همه مقاطع سال پذیرای زائرین سرزمین نور بوده است. خوشبختانه این یادمان از موقعیت خوبی برخوردار است؛ زیرا زائرین در مسیر رسیدن به خرمشهر از این مسیر عبور میکنند.
 

این یادمان با همت سازمان عقیدتی سیاسی و تیپ ۱۹۲ زرهی نیروی زمینی ارتش و غرفههای فرهنگی خدماتی، نظامی، بهداشتی و درمانی را برپا کرده و نسبت به ارائه تسهیلات به زائرین اقدامات شایستهای را داشته است.

جا دارد در اینجا تجلیلی داشته باشیم از جایگاه والای مردان غیور ارتش که در عملیات رمضان جانفشانی و ایثارگری کردند؛ شهیدانی همچون امیر سرلشکرشهید علی صفی صمغ آبادی، امیر سرتیپ شهید علی غیوراصلی، امیر سرلشکرشهید عزیزالله قیماق فروش، امیر سرلشکرشهید غلامرضا آیینی، امیر سرلشکرشهید محمود معظمی گودرزی، امیر سرلشکرشهید حمیدپور نایی، امیر سرلشکرشهید علی صفوی، امیر سرلشکرشهید حسن اقاربپرست و بسیاری دیگر از مردانی که شاید تاکنون هرگز نامی از آنها نشنیدهایم اما ایثارگریها و جانبازیهای آنها این امنیت، آسایش، عزت و اقتدار را برای ایران به ارمغان آوردهاند.
 

سرهنگ اسماعیل بازیان فرمانده فاوا تیپ ۱۹۲ زرهی نیروی زمینی ارتش میگوید که این افتخار نصیب او شده که این مظلومیتها را از دریچه نمایشگاهی که از عرصه تبلیغ و فرهنگسازی دارند؛ چه جنگ نرم و چه زندگی اسلامی ایرانی. البته ناگفته نماند این فرمانده در سال ۶۵ در منطقه جفیر و کوشک شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نایل آمده است.
 

 وی به خبرنگار ما گفت که امسال مشکل آب، برق و امکانات ارتباطی حل شده و به نحو شایستهتری میتوانیم میزبان زائرین باشیم.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار