مشاور فرمانده ناجا در گفتگو با دفاع پرس:

راهیان نور نسخه ای موثر در برابر تهدیدات فرهنگی دشمن است

مشاور فرمانده ناجا سفر راهیان نور را سفری موثر در برابر تهدیدات دشمن برای جوانان بر شمرد و گفت: باید از تمام ظرفیت های فرهنگی در این بخش بهره برد و از آنها برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد.
کد خبر: ۴۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ - 24March 2015

راهیان نور نسخه ای موثر در برابر تهدیدات فرهنگی دشمن است

سردار علیرضا اکبرشاهی در گفتگو با خبرنگار انتظامی " دفاع پرس " با بیان اینکه راهیان نور حرکتی مقدس در جهت حفظ داشته های معنوی است، گفت: این افتخار را داشتم زمانی که سردار فضلی، سردار عراقی و شهرداران استان تهران بحث راه اندازی راهیان نور را پیگیری می کردند در کنارشان باشم.

وی ادامه داد: در اواخر دهه هشتاد اولین کاروان های راهیان نور به صورت عملی به مناطق اعزام شدند این در حالی است که در همان زمان اولین نقطه استقرار زائران استان تهران در دو کوهه در نظر گرفته شده بود.

مشاور فرماندهی ناجا با بیان اینکه هم اکنون راهیان نور روند رو به رشدی را می پیماید و به پویایی رسیده است گفت: در این میان نمی توان چشم بر روی زحمت کشیده شده در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بست و فعالیت های صورت گرفته در این زمینه را نادیده گرفت. با مجموعه اقدامات صورت گرفته به جرات می توان گفت که هم اکنون راهیان نور به پویایی خود رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: آثار سفر راهیان نور را می توان در بیرون دید؛ یعنی راهیان نور دیگر یک واژه غریب نیست و این سفر به یک مفهوم نهادینه شده در بین مردم تبدیل شده است. هم اکنون استقبال خوبی از این سفر صورت می گیرد و انسجام خوبی در این سفر ایجاد شده و توانسته رضایت نسبی زائرین را تامین نماید.

سردار اکبرشاهی اظهار داشت: هم اکنون یادمان ها در موقعیت های مختلف فعال شده است. راهیان نور محدود به ایام عید نیست هر چند که در ایام نوروز این سفر رنگ و رویی دیگر به خود می گیرد. استقبال مردم از این سفر زیارتی بسیار گسترده است که این استقبال در بین قشر جوان بسیار بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه سفر راهیان نور می تواند ابزار مناسبی در برابر تهدیدات نرم دشمن در برابر جوانان محسوب شود اظهار داشت: هم اکنون عصر عصر ارتباطات است و امکانات ارتباطی به صورت رایگان در اختیار ما قرار می گیرد. در مقابل اینها ما نیاز داریم به یکسری نسخه های مقابله ای که زیاد گرفتارشان نشویم. باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی از جوانان که به واسطه استفاده از شبکه های اجتماعی دچار مشکل شده بودند به این سفر آمدند و با تحولی جدی در زندگی خود رو به رو شدند که این خود نشان دهنده نقش بازدارندگی و هدایتگری این سفر معنوی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار