مشروح/ امیر پوردستان در نشست خبری خبر داد

تخلیه 4 پادگان نزاجا و تحویل آن‌ها به شهرداری/ تولید انبوه سلاح خشاب‌دار «شاهر»/ تجهیز پهپادهای انتحاری نزاجا به موشک و راکت

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تخلیه 4 پادگان نزاجا و تحویل آن‌ها به شهرداری خبر داد و ضمن تشریح دستاوردهای این نیرو گفت: سلاح خشاب‌دار «شاهر» در مسیر تولید انبوه قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ - 12April 2015

تخلیه 4 پادگان نزاجا و تحویل آن‌ها به شهرداری/ تولید انبوه سلاح خشاب‌دار «شاهر»/ تجهیز پهپادهای انتحاری نزاجا به موشک و راکت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در نخستین نشست خبری خود در سال جاری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 29 فروردین و روز ارتش اظهار داشت:  برنامههای مختلفی را تا 29 فروردین در نظر گرفتهایم که به بخشی از آنها اشاره میشود.

وی افزود: اجرای مراسم پرشکوه رژه که علاوه بر یگانهای پیاده و موتوری، شاهد رژه جنگندههای نیرو هوایی و بالگردهای هوانیروز خواهیم بود و همچنین یگانهای شناور نیروی دریایی در سواحل مکران به اجرای رژه خواهند پرداخت.

فرمانده نزاجا ادامه داد: حضور در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب و تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل، اجرای مراسم جشن سربازی در پادگانها، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و عقیدتی، دیدار با وابستگان نظامی کشورهای دوست و همسایه، اجرای مراسم صبحگاه مشترک در کرمان و تهران، از دیگر برنامههای ارتش در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی است.

امیر پوردستان با اشاره به دستاوردها و تجهیزات جدید این نیرو اظهار داشت: در 26 فروردین از دستاوردها و تجهیزات جدید در حوزههای مختلف دفاع زمینی، هوایی و دریایی که به همت متخصصان سازمان جهاد خودکفایی طراحی و ساخته شده، رونمایی خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این رابطه افزود: اولین دستاورد تانک چرخدار است که برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده و دارای کالیبر 90 میلیمتری است.

وی همچنین افزود: محصول دیگر این نیرو رباط مسلح 4در4 قابل کنترل از راه دور و با قابلیت برنامهریزی در شناسایی رزمی است؛ این سلاح قابلیت حمل 600 کیلوگرم محموله و نصب تسلیحاتی همچون توپ و تیربار و 2 موشک ضد زره را داراست.

امیر پوردستان خودروی شنیدار فوق سبک تاکتیکی را از دیگر محصولات این نیرو دانست و افزود: این خودرو در زمینهای ناهموار با توانایی 100 کیلومتر سرعت و در جادههای شوسه با سرعت 130 کیلومتر در ساعت حرکت میکند.

فرمانده نزاجا همچنین افزود: تفنگ تکتیرانداز 23 میلیمتری دیگر محصول ساخته شده در سطح این نیرو است که سلاحی بسیار توانمند و برد عالی دارد؛ بهطوری که علیه بالگردها و افراد با لباسهای ضد گلوله مورد استفاده قرار میگیرد.

وی همچنین با اشاره به خشابدار شدن تک تیرانداز «شاهر» گفت: این سلاح به خشاب 10 تیر مجهز شده و هماکنون در مسیر تولید انبوه قرار گرفته است.

امیر پوردستان در خصوص جابجایی پادگانهای نظامی از شهرها به مناطق خارج از شهر اظهار داشت: متأسفانه برای این کار ردیف بودجهای اختصاص نیافته و در این خصوص پولی در اختیار ارتش قرار نگرفته است؛ لذا باید خودمان درآمدزایی کنیم و سپس جابجایی صورت گیرد؛ بهعنوان مثال پادگانهای قدیمی را میفروشیم و از استحصال درآمد آن پادگان جدید را در خارج شهرها میسازیم و چون پادگانها در خارج از شهر قرار دارند مجبوریم در کنار آنها خانههای سازمانی برای کارکنان بسازیم و این باعث شده روند کار با کندی پیش برود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: چهار پادگان عباسآباد، قلعهمرغی، ولایت و مرکز آموزش درجهداری را بهطور کامل تخلیه کرده و به فضای شهری اضافه کردیم.  

وی تصریح کرد: در شهرستانهایی چون زاهدان، بیرجند، اهواز، ساری و مشهد پادگانهای نظامی بهطور کامل جابجا شده یا در حال جابجایی هستند؛ لذا ما از دولت میخواهیم در جهت اجرایی شدن تدابیر نورانی رهبر معظم انقلاب، حمایتهای لازم را در این زمینه داشته باشد.

امیر پوردستان در ادامه به تشریح مأموریتهای عملیاتی نزاجا پرداخت و اظهار داشت: مراقبت از مرزهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان بر عهده نیروی زمینی است و یگانهای مرزبانی نزاجا این مناطق را تحت کنترل عملیاتی دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه مأموریت بعدی نزاجا پشتیبانی بالگردی از تمام مرزهای کشور است، افزود: پاکسازی میادین مین برعهده سه قرارگاه مستقر در استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه است.

وی همچنین افزود: استقرار سامانههای پدافندی که در نقاط مختلف کشور قرار دارد نیز بخش دیگری از مأموریتهای عملیاتی نزاجا برای منافع کشور است.

فرمانده نزاجا همچنین در این نشست به تهاجم وحشیانه سعودیها به کشور یمن اشاره کرد و گفت: بهعنوان یک فرمانده نظامی به کشور عربستان توصیه میکنم دست از حملات خود علیه مردم یمن بردارد؛ زیرا در حالی که هنوز تیری به سمت عربستان شلیک نشده، آثار شکست این کشور مشهود شده است؛ وای به آن روزی که تیری به سوی این کشور شلیک شود.

وی با اشاره به اینکه ما در رزمایش جنوب غرب، کشور پهپادهای انتحاری خود را مورد تست عملیاتی قرار دادیم، تصریح کرد: بدنبال افزایش بُرد و مداومت پروازی این سامانه ها اقداماتی را انجام دادهایم.

امیر پوردستان ضمن اعلام این خبر که بهزودی پهپادهای انتحاری نزاجا به موشک و راکت مسلح میشوند، تصریح کرد: این سامانهها همچون بمبهای پرنده عمل کرده و دست بلند ما را در میدان نبرد بلندتر خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ما در رزمایش جنوب غرب کشور پهپادهای انتحاری خود را مورد تست عملیاتی قرار دادیم، تصریح کرد: به دنبال افزایش بُرد و مداومت پروازی این سامانهها اقداماتی را انجام دادهایم.

امیر پوردستان ضمن اعلام این خبر که به زودی پهپادهای انتحاری نزاجا به موشک و راکت مسلح میشوند، تصریح کرد: این سامانه ها همچون بمبهای پرنده عمل کرده و دست بلند ما را در میدان نبرد بلندتر خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها