امیر سیاری در واکنش به خبرسازی رسانه‌های بیگانه:

ناوگروه نداجا همچنان در خلیج عدن حضور دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر ترک خلیج عدن از سوی ناوگروه ایرانی گفت: هم‌اکنون ناوگروه سی‌وچهارم نیروی دریایی در خلیج عدن واقع در ورودی تنگه باب‌المندب حضور دارد.
کد خبر: ۴۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 25April 2015

ناوگروه نداجا همچنان در خلیج عدن حضور دارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز در سومین روز از برگزاری نوزدهمین دوره معارف جنگ آجا، در جمع دانشجویان ضمن تکذیب برخی اخبار منتشر شده مبنی بر دریافت تذکر به ناوگروه ایرانی در خلیج عدن اظهار کرد: هماکنون ناوگروه سیوچهارم نیروی دریایی در خلیج عدن واقع در ورودی تنگه بابالمندب حضور دارد و در این مسیر به گشتزنی و انجام مأموریت میپردازد.

وی افزود: یکی از اهداف نیروی دریایی راهبردی ارتش، تامین امنیت در خطوط مواصلاتی دریایی کشور است که این روند همچنان به نحو مطلوبی ادامه دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: در مجموع، یکانهای اعزامی نداجا بیش از 500 هزار مایل دریایی را جهت حمایت از کشتیهای تجاری و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی طی کردهاند، و 171 مورد درگیری با دزدان دریایی داشتهاند.

دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنانش به نقش نداجا در دوران دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به عملیات غرورآفرین «مروارید» گفت: مهمترین دستاورد این عملیات تأمین امنیت شناورهای ایرانی و انهدام پایانه های نفتی البکر و الامیه بود.

وی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار کشتی را اسکورت کردیم، که تنها تعداد معدودی از آنها مورد اصابت قرار گرفت، و این اقدامات از افتخارات نداجا به شمار میآید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها