سردار دهقان در دیدار وزیر دفاع سوریه:

ایران برای ریشه‌کن کردن غده‌ سرطانی تروریسم همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ایجاد ائتلاف‌های قدرتمند منطقه‌ای، برای مبارزه با غده‌های سرطانی تروریسم و خشونت‌گرایی را امری ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ریشه‌کن کردن این غده‌های سرطانی همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.
کد خبر: ۴۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ - 28April 2015

ایران برای ریشه‌کن کردن غده‌ سرطانی تروریسم همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، دور اول مذاکرات وزرای دفاع ایران و سوریه پس از انجام مراسم استقبال رسمی از «سپهبد فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه توسط سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در محل وزارت دفاع کشورمان برگزار شد.

سردار دهقان در این دور از مذاکرات با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه ایران و سوریه و اشتراکات فراوان تاریخی، دینی و پیوند گسستناپذیر دو ملت گفت: رابطه ایران و سوریه رابطهای ممتاز و موفق است که میتواند الگویی نمونه برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

وی با اشاره به بحران سوریه، جنگ تحمیلی تکفیری- صهیونیستی علیه ملت سوریه را جنگی نیابتی و راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی ذکر کرد و افزود: عمده اهداف این جنگ عبارت است از تأمین امنیت دائمی برای رژیم صهیونیستی، تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی، تغییر نقشه غرب آسیا، مقابله با موج بیداری اسلامی و نهایتاً تسلط کامل بر منطقه.

سردار دهقان حمله نظامی عربستان به یمن و حملات تروریستی در عراق را با راهبرد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی همسو خواند و گفت: بیترید طراحان و مجریان این سناریوی شوم با مقاومت ملتهای منطقه و انسجام و وحدت دولتهای ضد تروریسم به اهداف شومشان نخواهند رسید.

سردار دهقان با تمجید از مقاومت ملت و نیروهای مسلح غیور سوریه که با مجموعهای از تروریستهای مزدور از کشورهای مختلف جهان به مقابله برخواستهاند، اظهار داشت: تداوم این مقاومت فروپاشی گروههای تکفیری – تروریستی را در پی خواهد داشت.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه راه حل بحران سوریه صرفاً از طریق مذاکره و گفتگو حل و فصل میشود تصریح کرد: ملت و دولت سوریه با مقاومت کم نظیر خود به زورگویان فهماندند که با صدور تروریست، تجهیز و حمایت تسلیحاتی از آنان و حمله نظامی نمیتوانند ملتهای مسلمان منطقه را وادار به تسلیم کنند.

سردار دهقان، ایجاد ائتلافهای قدرتمند منطقهای، برای مبارزه با غدههای سرطانی تروریسم و خشونتگرایی را امری ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ریشهکن کردن این غدههای سرطانی همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد ایستاد.

وزیر دفاع با توجه به نقش و اهمیت سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت، حمایت کشورهای اسلامی از این کشور را موجب تقویت امنیت و ثبات در منطقه ذکر کرد.

سردار دهقان روند رو به توسعه روابط دفاعی با سوریه را مطلوب ارزیابی و گسترش و تعمیق آن را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این مذاکره سپهبد «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع سوریه گفت: من حامل سلامهای گرم و صمیمانه بشار اسد خدمت مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و ملت بزرگ ایران هستم و مراتب تشکر و قدردانی دولت و ملت سوریه را از حمایتهای همهجانبه جمهوری اسلامی ایران اعلام میدارم.

وی با بیان اینکه روابط ایران و سوریه روابطی راهبردی و همواره در حال گسترش است، گفت: همبستگی و انسجام جبهه مقاومت در ایران، سوریه، عراق و لبنان طرحها و نقشههای ضد انسانی دشمنان را با شکست مواجه کرده است.

وزیر دفاع سوریه از ایران اسلامی بهعنوان محور و ستون اصلی مقاومت یاد کرد و افزود: اگر نبود حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، این پیروزیهای بزرگ محقق نمیشد.

سپهبد فریج تصریح کرد: مردم سوریه هرگز همراهی و حمایتهای ملت و دولت ایران را فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع سوریه در ادامه گفت: جنگی که بیش از ۴ سال است بر ملت سوریه تحمیل کردهاند با هدایت مستقیم آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه آغاز شده و تداوم دارد و اینکه از سوی آنان اعلام میشود که ما ارتباطی با تروریستها نداریم دروغی بزرگ و نابخشودنی است.

سپهبد فهد جاسم الفریج گفت: با وجود همه این توطئهها مردم و نیروهای مسلح سوریه با رهبری بشار اسد و حمایتهای جبهه مقاومت، در برابر دشمنان ایستادهاند و به مقاومت و حملات خود تا محو کامل تروریستها ادامه خواهند داد.

وزیر دفاع سوریه در پایان اظهار امیدواری کرد: در این سفر زمینههای بیش از پیش همکاریهای دفاعی میان دو کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها