سرلشکر جعفری در همایش روز عقیدتی سیاسی در سپاه:

ایستادگی مردم یمن در برابر نظام سلطه دستاورد نوین انقلاب اسلامی است

فرمانده کل سپاه ایستادگی مردم یمن در برابر نظام سلطه با الگوپذیری از انقلاب اسلامی را دستاورد نوین انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: تلاش دشمنان منطقه و فرامنطقه‌ای برای خاموش و یا منحرف کردن این حرکت ناکام است.
کد خبر: ۴۵۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ - 04May 2015

ایستادگی مردم یمن در برابر نظام سلطه دستاورد نوین انقلاب اسلامی است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در همایش روز عقیدتی سیاسی در سپاه که صبح امروز در سالن همایشهای ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) و تبریک هفته عقیدتی سیاسی در سپاه گفت: فلسفه وجودی سپاه کمک به حفظ و پیشرفت انقلاب اسلامی در ابعاد و عرصههای مختلف است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با شتاب و سرعت خوبی در حال پیشرفت است، اما در شتاب بخشیدن به این روند پیشرفت ما نیز باید تلاش و همت بیشتری داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه وضعیت انقلاب اسلامی در خارج از کشور را بسیار خوبی دانست و گفت: امروز شاهدیم توسعه بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف به برکت ایستادگی و مقاومت ملت ایران شکل گرفته و این درس مقاومت به سایر جوامع نیز منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بُعد بیرونی و استکبارستیزی زندهترین بُعد انقلاب اسلامی است که موجب پیشرفت و توسعه انقلاب در خارج از مرزهای ایران اسلامی شده است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: سپاه باید همواره انقلاب اسلامی را رصد کرده، آسیبها و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کند، که این فلسفه وجودی نهاد انقلابی و مردمی سپاه است.

وی با بیان اینکه توفیقات زیادی از برکات انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور بهدست آمده است، اظهار داشت: ایستادگی و مقاومت مردم یمن در برابر نظام سلطه که با الگوپذیری از انقلاب اسلامی شکل گرفته، دستاورد نوین انقلاب اسلامی است، که دشمنان منطقه و فرامنطقهای هر چه برای خاموش و یا منحرف کردن آن تلاش میکنند، موفق نمیشوند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تنها ابعاد بیرونی را شامل نمیشود، گفت: ابعاد مهمتر پیشرفت انقلاب اسلامی در داخل کشور باید اتفاق بیافتد؛ هر چند اقداماتی در این خصوص صورت گرفته اما نیازمند تلاش و همت بیشتری هستیم.

سرلشکر جعفری افزود: هر قشری از جامعه باید این دغدغه را داشته باشد که تکلیفش در قبال انقلاب اسلامی چیست و مسئولیتی را در این خصوص بر عهده دارد.

وی بر ضرورت توجه بیشتر به ابعاد داخلی انقلاب اسلامی تأکید و بیان کرد: اهمیت این کار به این خاطر است که ما در حال تمدنسازی و حرکت به سمت یک تمدن بزرگ اسلامی هستیم، که رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی) در بیاناتشان این نکته را مورد تاکید قرار دادند.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در خصوص وظایف دولت و مردم گفت: به برکت خون شهیدان امنیت در حد قابل قبولی حاصل شده است، و میتوانیم ادعا کنیم از تهدیدات نظامی و امنیتی عبور کردهایم.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: امروز دوست و دشمن به این نتیجه رسیدهاند که تهدید نظامی– امنیتی در برابر انقلاب اسلامی جوابگو نیست؛ هر چند این دستاورد بزرگی محسوب میشود، اما در حوزه عدالت اقتصادی و اجتماعی، تربیت اخلاقی و معنوی مردم و ایجاد رفاه و آبادانی که عرصههای تلاش آینده ما به شمار میرود، به همت و کار بیشتری نیاز داریم.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به مسئله تزکیه، تعلیم و تربیت اظهار داشت: ما بهطور دائم نیاز به خلاقیت، نوآوری و بهروز کردن کارها ازجمله روشها و محتواهای آموزشی بر اساس نیازهای امروز و آینده جامعه داریم.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه رمز موفقیت سپاه در عرصههای گوناگون خلاقیت و نوآوری است، تصریح کرد: برای اینکه پاسداری صحیح و غیر محافظهکارانه از انقلاب اسلامی انجام دهیم، باید نسبت به همه کارها نگاه تحولی با رویکرد خلاقیت داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه در پایان با برشمردن فضائل اخلاقی شهید مطهری گفت: نوآوری، خلاقیت و ایدهپردازی متناسب با شرایط جامعه و نسل جوان ویژگی برجسته شهید مطهری بود که امروز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم که با حضور حجتالاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار محمدحسین سپهر معاون هماهنگکننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان، اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، ۵۰ نفر از فرماندهان، مسئولین و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار