نیروی دریایی ارتش اعلام کرد

هشدار ناوشکن ایرانی به هواپیماها و ناو جنگی آمریکا در خلیج عدن

ناوگروه سی و چهارم نداجا در منطقه خلیج عدن به ناو و هواپیماهای آمریکایی هشدار داد از نزدیکی به ناوگروه ایرانی خودداری کنند.
کد خبر: ۴۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ - 05May 2015

هشدار ناوشکن ایرانی به هواپیماها و ناو جنگی آمریکا در خلیج عدن

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، ناوگروه سی و چهارم نیروی دریایی ارتش که هم اکنون در منطقه خلیج عدن حضور دارد، به ناو و هواپیمای آمریکایی هشدار داد که از نزدیکی به ناوگروه ایرانی خودداری کنند.

طی روز گذشته، 2 فروند هواپیمای گشت و شناسایی امریکا با نام P3C یا پاپا 3 چارلی و ناوشکن DDG81، فاصله استاندارد پنج مایلی با ناوگروه 34 ایران را در خلیج عدن رعایت نکردند، که این اقدام با هشدار ناوشکن جمهوری اسلامی البرز روبرو شدند و یگان آمریکایی نیز به سرعت تغییر مسیر داد.

در همین راستا، ناخدا تاج الدین فرمانده ناوگروه 34 گفت: بررسی ناوهای جنگی خارجی در آبهای بین المللی و هر چیزی که منافع ملی ایران را تهدید کند وظیفه ذاتی ماست.

وی با اشاره به جنایات عربستان در یمن علت حضور ناوهای جنگی ائتلاف را کمک به عربستان خواند و افزود: اینها برای کمک به جنایات آل سعود در یمن ائتلاف غربی ـ عربی تشکیل دادند و حضور ما در اینجا برای آنها سنگین است.

به گزارش دفاع پرس، هشدار ناوگروه ایرانی به ناو آمریکایی در شرایطی صورت گرفت که طی روزهای گذشته رسانههای بیگانه با توجه به تهاجم نظامی عربستان به کشور یمن، به شانتاژ خبری درخصوص حضور ناوگروههای سی و سوم، و سی و چهارم نداجا در خلیج عدن پرداخته و با انتشار اخبار کذب مدعی شده بودند که این ناوگروهها از سوی ائتلاف ضد یمنی تذکر دریافت کرده و از حضور خلیج عدن منع شدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار