سرلشکر صفوی عنوان کرد

توانمندی منحصر به فرد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: توانمندی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در شناسایی اطلاعات مکانی منحصر به فرد است.
کد خبر: ۴۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱ - 05May 2015

توانمندی منحصر به فرد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با حضور در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح از مجموعه توانمندیها و محصولات این سازمان بازدید کرد.

سرلشکر صفوی پس از بازدید از دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با حضور در جمع کارکنان این سازمان، در سخنانی به مناسبت سالگردآغاز عملیات بیتالمقدس گفت: این عملیات در ماه رجب انجام شد و بر همین اساس، رمز عملیات بیتالمقدس «یا علی ابن ابیطالب(ع)» نام گرفت.

وی با بیان پیچیدگی این عملیات و امدادهای غیبی در آن و با اشاره به فرمایشات امام راحل که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: عملیات بیتالمقدس یک نقطه عطف راهبردی و نظامی در طول دفاع مقدس بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با ابراز خرسندی و تشکر از عملکرد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ادامه داد: توانمندی این سازمان در شناسایی اطلاعات مکانی منحصر به فرد است.

وی در تشریح عملکرد سازمان جغرافیایی اظهار داشت: انجام بهترین هیدورگرافی (آبنگاری) و تعیین سهم ایران از رژیم حقوقی دریای خزر، تهیه نقشههای ارزشمند از کف خلیج فارس و تعیین چالههای عمیق در این منطقه و همچنین همکاری مؤثر با سازمان برنامه و بودجه در تهیه نقشههای آمایش سرزمینی و در نهایت حضور مؤثر در لایروبی اروند رود با توجه به اهمیت این رودخانه در جابهجایی و تردد کشتیها، از مهمترین اقدام این سازمان بوده است.

در ادامه این مراسم، سردار مدیری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز به تشریح مأموریت و عملکرد این سازمان پرداخت.

وی گفت: شناخت زمین، نشان دادن راه و درک منطقی و تعیین مرزهای مشترک، از مهمترین وظایف سازمان جغرافیایی در هر کشور است.

سردار مدیری در پایان، مجموعه عملکرد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه فضایی و نیز ساخت پهپاد فتوگرامتری و انجام عکسبرداری با قابلیت تبدیل شدن به نقشه در کمترین زمان توسط هواپیمای بدون سرنشین را از عمده توانمندیهای این سازمان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار