سرلشکر صالحی مطرح کرد

اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا در ارتقای توان رزمی ارتش

فرمانده کل ارتش گفت: بلافاصله پس از دریافت فرمان فرمانده معظم کل قوا، مبنی بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح، قرارگاه مربوطه را با محوریت عملیاتی کردن، فرمان ایشان تقویت کرده‌ایم.
کد خبر: ۴۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ - 11May 2015

اجرای فرمان فرمانده معظم کل قوا در ارتقای توان رزمی ارتش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از مرکز اسناد سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بلافاصله پس از دریافت فرمان فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنهای (مدظلهالعالی) مبنی بر ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح، قرارگاه مربوطه را با محوریت عملیاتی کردن فرمان معظمله تقویت کردهایم.

فرمانده کل ارتش افزود: فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا در رابطه با ارتقای روزافزون توان رزمی در دیدار اخیرشان با کارکنان ارتش به مناسبت ایام ۲۹ فروردین روز ارتش و حماسه آفرینیهای نیروی زمینی، به فرماندهان و یکانهای ارتش ابلاغ شده و با یاری خداوند متعال با تقویت قرارگاه مربوطه ارتش به آمادگی رزمی بیش از پیش که مد نظر فرماندهی معظم کل قوا است، دست خواهیم یافت.

صالحی همچنین ضرورت حفظ و نگهداری از اسناد ملی را بسیار مهم دانست و گفت: افراد با مراجعه به این گونه اسناد، افتخارات و ناکامیهای پیشینیان خود را کشف و از دل آنها، راه آینده را استخراج میکنند.

وی با اشاره به اهمیت و توجه به پیشینه ی تاریخی یک کشور افزود: اگر تاریخ یک ملت به فراموشی سپرده شود در واقع شخصیت و هویت یک ملت فراموش میشود و اسناد باعث میشوند تاریخ یک کشور و پیشینه یک ملت در ذهن تاریخ باقی بماند.

فرمانده کل ارتش در ادامه به اهمیت اسناد ملی در هر کشور پرداخت و گفت: همانگونه که شاهد هستیم امروزه کشورهای متجاوز در تجاوز به کشورها و ملتهای دیگر سعی میکنند اسناد ملی آن کشور را از بین ببرند و با این کار، تاریخ آن کشور را نابود کرده و افتخارات تاریخی آن را از دید نسلهای بعدی پنهان کنند.

وی در ادامه حفظ اسناد و آثار تاریخی را باعث هویت بخشیدن به یک ملت و کشور دانست و اظهار داشت: حفظ این اسناد که نشان از پیشینه ملل به ویژه ملتهای آزاده دارد باعث میشود کشورهای استعمارگر چشم طمع به آن کشورها نداشته و یا حداقل ایستادگیهای آنها در طول تاریخ در مقابل ظلم و ستم را مد نظر قرار دهند.

صالحی در پایان ضمن تشکر از ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و همکاران ایشان که اهمیت حفظ اسناد به ویژه اسناد تاریخ نظامی کشور را مد نظر قرار داده و در این رابطه مرکز اسناد جامعی را تشکیل و حفظ کردهاند، این مجموعه در نیروهای مسلح را بسیار ارزشمند دانست و توصیه کرد نهایت دقت و کوشش در حفظ این اسناد و ارائه آنها به دانشپژوهان به عمل آید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار