واکنش وزارت دفاع به مواضع پنتاگون؛

عواقب هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در مسیر کمک‌رسانی به یمن، بر عهده آل سعود و آمریکا خواهد بود

وزارت دفاع در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به هرگونه کارشکنی در روند کمک‌های غذایی و دارویی مردم ایران به مردم مظلوم یمن تاکید کرده است: عواقب هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و ماجراجویی شرورانه در مسیر کمک‌رسانی به مردم یمن، بر عهده رژیم آل سعود و آمریکا خواهد بود.
کد خبر: ۴۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ - 13May 2015

عواقب هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در مسیر کمک‌رسانی به یمن، بر عهده آل سعود و آمریکا خواهد بود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع در واکنش به اظهارات سخنگوی پنتاگون که کمک دارویی و غذایی مردم ایران به مردم یمن را اقدامی ماجراجویانه و تحریکآمیز تلقی کرده است، با صدور بیانیهای ضمن محکومیت شدید حملات ددمنشانه رژیم آل سعود به یمن اعلام کرد: آمریکا با حمایت از نسلکشی در یمن شریک جرم جنایتکاران جنگی است و کمکهای غذایی و دارویی مردم ایران اقدامی بشردوستانه، برای التیام بخشیدن به آلام مردم مظلوم یمن است.
 
در این بیانیه، تاکید پنتاگون به تغییر مسیر کشتی حامل کمکهای بشردوستانه مردم و سازمانهای مردمنهاد ایران که تعدادی از آزادگان جهان با ملیتهای مختلف نیز در آن حضور دارند و به اذعان خودشان فاقد هرگونه سلاحی میباشد، به بندر جیبوتی کاملاً غیرمنطقی دانسته شده و آمده است: چه تضمینی وجود دارد که این کمکها سریعاً به دست مردم مظلوم یمن برسد و اگر واقعاً سازمانهای بینالمللی بهویژه سازمان ملل قصد کمک به مردم مظلوم یمن را دارند با اتخاذ تدابیر لازم جلوی حملات وحشیانه رژیم آل سعود را گرفته، به طور کامل آن را متوقف کنند.
 
در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به مواضع ضد بشری آمریکا تصریح شده است: آمریکا با اتخاذ اینگونه مواضع ضد بشری و حمایت از رژیمهای کودککشی همچون رژیم صهیونیستی و آل سعود روز به روز در نزد افکار عمومی منطقه بهویژه مردم یمن منفورتر میشود.
 
در این بیانیه همچنین با هشدار نسبت به هرگونه کارشکنی در روند کمکهای غذایی و دارویی مردم ایران به مردم مظلوم یمن آمده است: عواقب هرگونه اقدام تحریکآمیز و ماجراجویی شرورانه در مسیر کمکرسانی به مردم یمن، بر عهده رژیم آل سعود و آمریکا خواهد بود.
 
لازم به ذکر است، «استیو وارن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون اخیرا در اظهار نظری غیرمعقولانه گفته که کشتی حامل کمکهای بشردوستانه ایران برای مردم یمن باید به بندر جیبوتی برود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها