لاریجانی در همایش فرمانداران سراسر کشور:

استراتژی انتخابات باید «حق‌الناس» باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری انتخابات سالم خاطرنشان کرد: باید برای برگزاری انتخابات سالم استراتژی داشت. مقام معظم رهبری انتخابات را حق‌الناس دانستند و استراتژی ما باید همین موضوع باشد.
کد خبر: ۴۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ - 31May 2015

استراتژی انتخابات باید «حق‌الناس» باشد

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش فرمانداران سراسر کشور با تاکید بر لزوم فراهم نمودن زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه بزرگ برای امنیت ملی و منافع ملت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا باید رقابت واقعی، سالم و حدکثری ایجاد شود. باید مردم احساس کنند رقابت در بخش های مختلف وجود دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه رقابت واقعی برای حضور حدکثری امری ضروری است، اضافه کرد: وزارت کشور باید شرایط را برای رقابت حداکثری ایجاد کند. احزاب نیز باید با آراء متنوع وارد انتخابات شوند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی امنیت اجتماعی و روانی را انگیزه ای برای حضور حداکثری مردم در انتخابات خواند و گفت: باید دقت کرد که در این شرایط امنیت کشور مخدوش نشود.
 
نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه رجال ملی در شرایط امنیت روانی و آراستگی سیاسی وارد میشوند، افزود: توهین و تخریب به شأن افراد موجب حضور کمرنگ رجال سیاسی در انتخابات می شود.
 
لاریجانی انتخابات را امری مبارک و جشن خواند و تصریح کرد: مردم در این جشن در سرنوشت خود مشارکت می کنند. جشن سرنوشت کشور، ملزوماتی دارد که همه بهویژه دستگاه های متولی باید مراقبت کنند که آداب جشن ملی حفظ شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با ایجاد فضای تخریب و توهین تنها یک نفر حذف نمی شود بلکه شرایطی ایجاد می شود که رجال و افراد صاحبنظر وارد سهمیه انتخابات نخواهند شد.
 
حدود و مرزهای امنیت ملی در انتخابات نباید از بین برود
 
وی ادامه داد: در انتخابات باید مرزهای امنیت ملی رعایت شود و نباید حدود و مرزهای امنیت ملی از بین رفته و یا مخدوش شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات را پشتوانه امنیت ملی کشور خواند و گفت: نباید در شرایط انتخابات اختلاف میان اقوام ایجاد شود و یا حرف هایی در خصوص مسائل منطقه ای زده شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش از این یک نفر حرفی در مورد نفوذ ایران در پایتخت های منطقه زد که هزینه های زیادی برای کشور داشت و حرف درستی نبود.
 
لاریجانی افزود: باید نتیجه انتخابات به امنیت ملی کشور کمک کند.
 
استراتژی انتخابات باید «حقالناس»  باشد
 
وی در خصوص برگزاری انتخابات سالم نیز خاطرنشان کرد: باید برای برگزاری انتخابات سالم استراتژی داشت. مقام معظم رهبری انتخابات را حقالناس دانستند و استراتژی ما باید همین موضوع باشد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: استراتژی ما باید این باشد که اگر فردی در مسیر انتخابات تخلف کرد، آن فرد از مسیر انتخابات کنار گذاشته شود، نه اینکه انتخابات باطل شده و مردم از صحنه انتخابات کنار گذاشته شوند.
 
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه افراد مخل انتخابات باید کنار گذاشته شوند، نقش قوه قضائیه را در این خصوص مهم خواند و تصریح کرد: توهین، اتهام و خرید و فروش رأی، تخلف است و سرعت عمل در رسیدگی به تخلفات می تواند از تخلفات جلوگیری کند. نباید انتخابات باطل شود.
 
لاریجانی همچنین پیشنهاد داد که حلقه هایی در شهرستان ها متشکل از مسئولان قضایی برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شود.
 
وی با تاکید بر اینکه در فضای غبارآلود، مشارکت مردم کاهش می یابد، به فرمانداران توصیه کرد از کوچکترین مساله ای که می تواند اعتماد مردم را افزایش دهد، در جهت جلب اعتماد مردم استفاده کنند.
 
رئیس مجلس افزود: هر چه صندوق های رأی به جای کدر بودن، شفاف تر باشد، مردم بیشتر اعتماد می کنند و رأی ریخته شده در صندوق ها را می بینند.
 
استانداران، فرمانداران و دستگاههای دولتی سمتگیری انتخاباتی نداشته باشند
 
نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: استانداران، فرمانداران و دستگاه های دولتی نباید سمتگیری انتخاباتی داشته باشند، زیرا این امر فضا را مخدوش کرده و به نفع نامزدها نیست.
 
مردم نباید احساس دخالت سازمانیافته در انتخابات کنند
 
لاریجانی اظهار داشت: هر چه دستگاه ها شفاف تر عمل کنند، اعتماد مردم بیشتر می شود. مردم نباید احساس کنند دستگاهی بهصورت سازمانیافته در انتخابات دخالت می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه حداقل هایی در قانون برای تایید صلاحیت کاندیداها تعیین شده است، گفت: در پایان بهترین گزینه را نیز مردم انتخاب می کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مُر قانون در حداقل ها رعایت شود. نامزدهای انتخابات حقوقی دارند که نباید توسط دستگاه های مختلف تهدید شوند.
 
دستگاههای مختلف نامزدهای انتخابات را تهدید به رد صلاحیت در صورت اظهارنظر نکنند
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید دستگاه های مختلف نامزدهای انتخابات را تهدید کنند که اگر فلان حرف را بزنید، رد صلاحیت می شوید. اینها کاندیداهای مجلس هستند و باید از حقوق ملت دفاع کنند. اگر این قدر تهدید شوند و شخصیتشان له شود، نمی توانند از حقوق ملت دفاع کنند.
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار