در مدت ۷ روز کاری؛

ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی از فردا آغاز می‌شود

ثبت‌نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا به‌ مدت ۷ روز کاری و همزمان در فرمانداری‌ها و وزارت کشور آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ - 18December 2015

ثبت‌نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی از فردا آغاز می‌شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، ثبتنام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا در فرمانداری شهرستانهای کشور و نیز در وزارت کشور آغاز میشود و افرادی که تمایل به کاندیدا شدن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، میتوانند تا روز جمعه چهارم دیماه به مدت 7 روز کاری و در ساعت اداری، به محل فرمانداری شهرستانها مراجعه کنند.

همچنین گفته میشود که هرکدام از چهرههای شاخص سیاسی کشور که قصد کاندیدا شدن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، در وزارت کشور حضور مییابند.

فعالیت هیئتهای اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز 21 آذرماه آغاز شده است که به این ترتیب، این هیئتها پس از پایان مهلت ثبتنام در روز چهارم دیماه، در مدت 10 روز، طبق استعلامات از مراجع چهارگانه نظیر، ناجا، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال، صلاحیت داوطلبان را مورد بررسی قرار میدهند.

همچنین، طبق قانون اساسی پس از اتمام مهلت 10روزه فعالیتهای اجرایی انتخابات خبرگان رهبری برای بررسی صلاحیت کاندیداها، هیئتهای نظارت صلاحیت افراد را بررسی کرده و سپس شورای نگهبان نظر نهاییاش را درباره صلاحیت کاندیداها اعلام میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار