محمد حسن قدیری ابیانه در گفت وگو با دفاع مقدس:

آمریکا زمانی دست از تحریم برمی دارد که بداند ایران تسلیم فشارها نمی شود

تحولات سوریه را اوضاع داخلی آن شکل می دهد؛ یعنی هرچه ارتش و دولت سوریه در سرکوب تروریستها موفق تر عمل کند، اوضاع به نفع دولت سوریه پیش می رود اما قطعا کشورهای عربی و اسرائیل دست از خصومت با سوریه بر نخواهند داشت.
کد خبر: ۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴ - 06July 2013

آمریکا زمانی دست از تحریم برمی دارد که بداند ایران تسلیم فشارها نمی شود

کارشناس عالی امور استراتژیک در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه که تعیین کننده است، میزان قدرت و تسلط دولت و ارتش بر اوضاع سوریه است. البته در مذاکرات بین المللی ژنو می توان تبلیغاتی کرد که دیپلماسی عمومی فعالتر شود اما این به تنهایی کفایت نمی کند مثلا اخیرا  تروریستها اقدام به سربریدن 2 مسیحی کردند که در چارچوب دیپلماسی عمومی مناسب است این چنین صحنه هایی  برای میلیونها نفر در جهان غرب ارسال شود تا برای مسیحیان  روشن شود که غربی ها دست به چنین جنایاتی می زنند.
 

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه با بیان این که متأسفانه در ایران دیپلماسی عمومی بسیار ضعیف است و نمی توان از این شرایط  بهره برداری لازم را در سطح جهان برد، گفت: صحنه سر بریدن دو دیپلمات که در شبکه های اینترنتی ایران گذاشته شد باید بدون سانسور برای همه مسیحیان به تصویر کشیده شود .

وی اظهار داشت: در کنار اخبار مربوط به حمایت های غرب از گروههای تروریستی ، ما باید غربی ها را به چالش بکشیم اما  متأسفانه در این ابعاد ضعیف هستیم و دیپلماسی کنونی درکشورما مغفول واقع شده است.

سفیرسابق ایران در مکزیک درخصوص موضع اش در رابطه با مذاکره و سازش با آمریکا که عده ای مطرح می کنند، گفت: جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می رود و در عین حال  قطب بزرگ اسلامی به رهبریت ایران در حال شکل گرفتن است و تنها راه جلوگیری از افول ابرقدرتی مثل آمریکا و جلوگیری از چند قطبی شدن جهان، اشغال مناطق نفتی خاورمیانه است. هیچ مذاکره کننده ای  نمی تواند آمریکا را قانع کند که دست طمع از منابع نفتی ایران بشوید و افول قدرت ابرقدرتی خودش را بپذیرد.

قدیری ابیانه تأکید کرد: آمریکا زمانی دست از توطئه وتحریم برمی دارد که بداند دولت وملت ما تسلیم این فشارها نمی شود و حتی این مسأله می تواند این  فشارها را به فرصت تبدیل کند.

وی با بیان این که مذاکرات با آمریکا یا غرب، شکل دهنده اصلی تحول در روابط ما نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت میدانی در ایران در صحنه قدرت نظامی، قدرت اقتصادی و انسجام ملی است که می تواند دشمن را ناامید کند از این رو  همین طور که مردم به دعوت رهبری لبیک و حماسه سیاسی آفریدند اگر حماسه اقتصادی هم تحقق یابد عملا دشمن از اثرگذاری وتحریم ها ناامید خواهد شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا خاطرنشان کرد: راهکار تحقق حماسه اقتصادی این است که آحاد مردم و نه فقط مسئولان، بهتر و بیشتر کارکنند و ساعات  پیک کاری خود را بهبود بخشند و از افراط بپرهیزند و خرید کالای داخلی را به اجناس خارجی ترجیح دهند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: ملت ایران می بایست انضباط اجتماعی و اقتصادی را رعایت کنند وشعارهایی که مقام معظم رهبری طی سالهای  گذشته به عنوان راهکارپیشرفت کشور مطرح کردند را به عنوان سبک زندگی ایرانی واسلامی در جامعه ترویج دهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار