علی عسکری:

اقتصاد مقاومتی اولویت رسانه ملی است

رییس رسانه ملی گفت: اولویت اول ما در پرداختن به موضوعات مختلف موضوع "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" است.
کد خبر: ۹۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ - 17July 2016

اقتصاد مقاومتی اولویت رسانه ملی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، همایش سراسری مدیران صدا و سیما مراکز با حضور رئیس رسانه ملی در مشهد برگزار شد.

عبدالعلی علی عسکری طی سخنانی در این همایش گفت: اولویت اول ما در پرداختن به موضوعات مختلف موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و از سویی دیگر رسانه ملی باید به سمت رسانه توسعهمحور حرکت کند.

علی عسکری همچنین بر ضرورت توجه به برنامهریزی و برنامهسازی در زمینه اشتغال در روستاها، رونقبخشی به مساجد و استفاده از کالاهای ایرانی در راستای اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.

وی افزود: مراکز استانها با توجه به ظرفیتهای خود باید با تولیدات ارزشمند در زمینه فیلم، سریال، انیمیشن و مستند در جهت رضایتمندی بیشتر مخاطبان حرکت کنند.

عسکری در ادامه با تشریح جایگاه و رسالت رسانه ملی در برابر رقبای رسانهای و هجمه فرهنگی آنها افزود: غرب با پشتوانه مطالعاتی روی جامعه ایران، از طریق جریان رسانهای خود درصدد ایجاد انحراف و انحطاط فرهنگی است.

وی افزود: غرب با بهرهگیری از سلاح رسانه عملاً به جنگ هویتی با ما برخاسته است.

عسکری تصریح کرد: مدیران کل صداوسیمای مراکز استانها نماینده رسانه ملی در استانها و عهدهدار جبهه مقاومتاند؛ که باید با سیاستها و راهبردهای جدید و برنامههای تحولگرا، اقدامات نوینی را انجام دهند.

رئیس صداوسیما با بیان اینکه دهها شبکه فارسیزبان در این مسیر فعالند، یادآور شد: خودسازی رسانهای، تقویت تحقیقات و تولید فکر و ایده، فرهنگسازی و توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و همچنین برجستهسازی نقش مساجد در ارتقای باورهای معنوی ازجمله اقداماتی است که اصحاب رسانه و بهخصوص صداوسیما باید در دستور کار خود داشته باشند.

وی تأکید کرد: جذب نیروهای نخبه و انقلابی و ضرورت توجه به نخبگان ازجمله راهکارهای مناسب در جهت ایجاد نهضت تولید محتوای رسانهای است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران کنونی یادآورد شد: بهرهگیری از فضای مجازی در تحقق وظایف و رسالت رسانهای مؤثر است و بههمین دلیل به زودی با ایجاد معاونت فضای مجازی در ساختار تشکیلاتی رسانه ملی، سازوکار ورود جدی به این عرصه فراهم میشود.

عسکری در بخشی دیگر از سخنانش به پدیده زشت قاچاق کالا در از بین بردن اقتصاد جامعه اشاره و تأکید کرد: مدیران رسانه در مراکز استانها بهویژه استانهای مرزی باید بیش از پیش به این مسئله توجه نشان دهند و با تأکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با پدیده قاچاق کردهاند، مراکز باید برای مقابله جدی با این مهم که یکی از دلایل رکود اقتصادی در کشور است، برنامهسازی کنند.

رئیس رسانه ملی همچنین توجه شبکههای رادیویی و تلویزیونی ملی و استانی را در پرداختن به موضوع کارگاههای کوچک و زودبازده که تاثیرات مهمی در رونق اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارند را از ضروریات رسانهای دانست و بر توجه ویژه به این موضوع تأکید کرد.

یادآوری میشود، رئیس رسانه ملی پس از همایش مدیران صداوسیمای مراکز به استان خراسان شمالی سفر کرد و در شهرستان بجنورد در بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی در شهرک صنعتی بیدک بجنورد گفت: این باعث افتخار است که در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، رسانه ملی از صنایع کوچک که بیشترین اشتغالزایی را دارند حمایت میکند و محصولات تولیدی این کارخانهها را در رسانه انعکاس میدهد.

وی گفت: رسانه ملی قصد دارد از توانمندیهای این واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان این واحدها بهعنوان کارآفرینهای نمونه، مستندهایی تهیه و پخش کند.

رئیس رسانه ملی افزود: باید به مردم بگوییم که کالای ایرانی با کیفیت بخرند؛ تا چرخ صنعت مملکت بچرخد و در این راه، مسئولان و بانکها باید حامی این صنایع کوچک و متوسط باشند.

عسکری گفت: از سیاستهای رسانه ملی حمایت از 80 هزار تولیدکننده متوسط و کوچک در کشور بهعنوان یکی از ارکان مهم تولیدی است.

وی در ادامه سفر به استان، از کارخانه تولیدی سبکسازان شرق (سازنده بتن آماده و مصالح ساختمانی استاندارد) نیز بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به اهتمام رسانه ملی برای انعکاس دستاوردهای صنعت کشور و مؤلفههای اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه ملی بدون هیچ چشمداشتی و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی از صنایع کوچک و متوسط حمایت خواهد کرد.

رئیس رسانه ملی همچنین در سفر خود به استان خراسان شمالی، ساختمان جدید صداوسیمای استان را افتتاح کرد. این ساختمان 16 هکتار مساحت و هفت هزار و 500 متر مربع زیر بنا دارد؛ که برای بهرهبرداری آن، بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

استفاده از جدیدترین و بهروزترین امکانات فنی و تجهیزات تولید و پخش صداو تصویر، برقراری فیبرنوری با 12 کیلوتر کابلکشی، از مهمترین ویژگیهای این طرح است.

سایت جدید صداوسیمای شبکه اترک، قابلیت راهاندازی سیستم دیتاسنتر، واحد انیمیشن سه بعدی و استودیوهای مجازی را نیز دارد و با بهرهبرداری از ساختمان جدید، تولید و پخش برنامههای شبکه اترک از نظر کیفی و محتوایی نیز ارتقای چشمگیری خواهد یافت.

لازم به ذکر است که در ادامه این سفر، رئیس رسانه ملی، اولین صفحه استانی خبرگزاری صداوسیمای استان را رونمایی کرد. خبرگزاری صداوسیما بعد از راهاندازی سایت مرکزی در تهران بهمنظور افزایش چتر خبرگیری، صفحات استانی را در همه استانهای کشور افتتاح میکند.

در مرحله اول، چهار استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، در اولویت این برنامه قرار دارند.

دیدار رئیس رسانه ملی با تولیت آستان قدس رضوی

حجتالاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در دیدار با رئیس رسانه ملی بر اهتمام جدی رسانه ملی در تقریب مذاهب و گفتوگوی ادیان با محوریت فرهنگ رضوی تأکید کرد.

وی در این دیدار بر توجه به محرومان و ضرورت تعمیق وحدت بین فرق اسلامی و تعامل دو نهاد فرهنگی آستان فرهنگی قدس و صدا وسیما در جهت ترویج فرهنگ رضوی تأکید کرد.

رئیسی همچنین با بیان زوایایی از اشتراکات فرهنگی – مذهبی کشورهای مسلمان افزود: با توجه به ورود و خروج خیل عظیمی از زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامنالحجج(ع) به مشهد، راهاندازی استودیوی تلویزیونی حرم مطهر رضوی ازجمله راهکارهای ملکوتی مؤثر در ترویج ارزشها و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

رئیس صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار از مشهد بهعنوان مهمترین قطب معنوی کشور یاد کرد و گفت: ایجاد زمینههای اتحاد و تقریب مذاهب اهمیتی دو چندان دارد و لازم است مساجد بهعنوان کانونهای مردمی تقویت و حمایت شوند.

عسکری اهتمام ویژه رسانه ملی به ترویج فرهنگ رضوی و عترت و نقش مساجد در ارتقای باورها و اعتقادات مردم را یادآور شد و تصریح کرد: اگر مساجد فعال شوند و جایگاه محوری مساجد احیا و محقق شود، کشور مصونیتی دو چندان مییابد.

رئیس رسانه ملی همچنین مشارکتافزایی عموم مردم به ویژه جوانان را در آئینهای معنوی مساجد مفید دانست و گفت: غبار روبی مساجد و معرفی فعالان عرصه مساجد از جمله اقدامات مؤثر است.

وی تولیدات در قالب مستند، فیلم، نمایشهای کوتاه را زمینه مناسبی در گسترش همکاریها عنوان کرد و افزود: در شرایط امروز که فرهنگ جامعه تحت هجوم سنگین رسانهای معاند است، حرکت در این راه همتی مضاعف میطلبد.

عسکری در عین حال نسبت به پوشش رسانهای رخدادهای معنوی و آئینهای ویژه حرم مطهر رضوی اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار درخصوص تولیدات آستان قدس رضوی و پخش از شبکههای قرآن و معارف و شبکههای سراسری تبادل نظر شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار