جزئیات برنامه‌های پاسداشت شهدای منا اعلام شد؛

دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری/برپایی 5 موکب به نام شهدای منا در اربعین

دیدار خانواده شهدای منا با مقام معظم رهبری و برپایی 5 موکب به نام شهدا، از برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهدای منا در ایام حج و اربعین است.
کد خبر: ۹۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ - 03September 2016

دیدار خانواده شهدا با مقام معظم رهبری/برپایی 5 موکب به نام شهدای منا در اربعین

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری اعلام برنامههای ستاد بزرگداشت شهدای منا با حضور «سعید اوحدی»، رئیس سازمان حج و زیارت و سردار «محسن انصاری»، قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت شهدای منا صبح امروز (شنبه 13 شهریورماه) در ساختمان شهید «رسولزاده» بنیاد شهید برگزار شد.

برپایی 7 کمیته تخصصی

در این مراسم اوحدی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه در سالروز فاجعه منا از تشکیل 7 کمیته در این خصوص خبر داد و گفت: این 7 کمیته شامل 5 کمیته محتوایی و 2 کمیته بین المللی با ریاست حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید تشکیل شد.

به گفته وی، سردار انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت اجرای تمامی برنامه های ستاد را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: کمیته بین الملل با دو رویکرد حقوقی و بین الملل در 14 کشور با حضور فرهیختگانی که داوطلبانه خواستار برگزاری مراسم شدند برپا خواهد شد. کمیته حقوقی میزگردهای تخصصی جمع بندی را در خصوص فاجعه منا برگزار و گزارش های خود را ارائه می دهد که مسئولیت و پیگیری آن برعهده وزارت امور خارجه است.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا از افتتاح بخش «شهدای منا» در موزه شهدا خبر داد و گفت: قرار است قسمتی از موزه شهدا به آثار و دلنوشتههای شهدای منا اختصاص یابد که این بخش روز چهارشنبه 17 شهریور ماه افتتاح خواهد شد.

چهارشنبه؛ دیدار خانواده شهدای منا با مقام معظم رهبری

وی با اشاره به وجود 90 شهید اهل سنت در بین شهدای منا تصریح کرد: مهمترین خواسته خانواده های شهدا دیدار با رهبری بود که قرار است روز چهارشنبه انجام شود. شب شعر و خاطره در هر استان به خصوص استان هایی که شهدای بیشتری داشتند، برگزار می شود. محفل شب شعری نیز در حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور اظهار داشت: کاروان فرهنگی در 5 استان و 6 شهر مهاباد، لنگرود، قائم شهر، گنبدکاووس، بندرترکمن و نیشابور در فضای باز در حال برگزاری است که با استقبال خوب مردم مواجه شده است. قرار است در تمامی شهرها نمادی با نام شهدای منا داشته باشیم.

اوحدی با بیان اینکه قرار است در تمامی شهرها نمادی با نام شهدای منا داشته باشیم، اذعان داشت: سرودی با حضور 477 بسیجی به عنوان نماد شهدای منا و مکه هفته پیش در بهشت زهرا سلام الله علیها اجرا شد. همچنین نمایشگاه های عکس متعددی در شهرها برپا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: فراخوان برگزاری دعای عرفه در تمامی شهرها با رویکرد توجه به شهدای منا داده شده است.

برپایی 5 موکب به نام شهدای منا در موسم اربعین

وی از برپایی 5 موکب به نام شهدای منا در موسم اربعین خبر داد و افزود: این مواکب در مرزهای مهران، چزابه، شلمچه و شهرهای کربلا و نجف برپا می شود که خدام آن خانواده شهدای منا هستند. همچنین دیدار با خانواده شهدا در قالب طرح «سپاس» توسط بیناد شهید پیگیری می شود.

سخنگوی ستاد بزرگداشت شهدای منا ادامه داد: کمپین مردمی «به کدامین گناه» در فضای مجازی با تمرکز بر روی مسائل حقوقی این فاجعه و بیمسئولیتی کشور عربستان آغاز به کار کرده است.

اوحدی افزود: هر استان و شهری همایش های استانی و شهرستانی خود را برگزار می کند. همایش ملی ما در روز عرفه همراه با برگزاری دعای عرفه خواهد بود. آستان مقدس رضوی و بسیج، مسئولیت اصلی برگزار مراسم را در حرم مطهر امام هشتم برعهده گرفته اند تا شخصیت ها و زائرینی که از کشورهای اسلامی برای زیارت به این شهر سفر می کنند، در مراسم حضور داشته باشند.

نام گذاری کاروان پارالمپیکی کشور به نام شهدای منا

سردار انصاری نیز در این نشست به استقبال سازمان های مختلف در برگزاری برنامه های بزرگداشت شهدای منا اشاره کرد و گفت: از سه ماه پیش در حال برنامه ریزی برای انجام بهتر امور هستیم. بنیاد شهید، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، بسیج، وزارت امور خارجه، صدا و سیما، خبرگزاری ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت کشور و اطلاعات از سازمان هایی بودند که در این امر همکاری کردند.

وی افزود: کاروان 111 نفره پارالمپیک کشورمان که تازگی به کشور برزیل اعزام شده است، نیز به نام کاروان شهدای منا نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها