شریعتمداری در جمع خبرنگاران:

ایران پیشگام حفظ صلح‌آمیز فضا در دنیاست

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: در حوزه حقوق فضا در نظریه‌پردازی فکر و اندیشه پیشگام بودیم و شرایط مطلوبی را در فضا به وجود آوردیم و فضا را صلح‌آمیز حفظ می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹ - 03February 2014

ایران پیشگام حفظ صلح‌آمیز فضا در دنیاست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیسجمهور امروز در حاشیه مراسم روز فناوری فضا در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در زمینه فضا از ابتدا تاکنون شفاف عمل کردیم، گفت: مهمترین اعضای سازمانهای بینالمللی پایهگذار در حوزه فضا ایران است و "اتسکو" حیاتش را مدیون تلاشهای جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی تاکید کرد: در حوزه حقوق فضا در نظریهپردازی فکر و اندیشه پیشگام بودیم و شرایط مطلوبی را در فضا به وجود آوردیم و فضا را صلحآمیز حفظ میکنیم.
 
معاون اجرایی رئیسجمهور ادامه داد: ایران پیشگام حفظ صلحآمیز فضا در دنیاست.
 
شریعتمداری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا بودجه برای پرتابگرها کاهش پیدا کرده است؟ افزود: مجموعه وجوه حوزه فضا متعلق به وزارتخانهها و سازمانهایی است که در عرصه فناوری فضایی مسئولیتی برعهده دارند و از این رو مشکل اعتبار به صورت جدی وجود ندارد و شورای فضایی به این امر نظارت میکند.
 
وی درباره اینکه آیا پرتابگرها تا آخر سال آماده میشوند؟ گفت: امیدواریم. البته محدودیتهایی هم داریم، اما هیچ فعالیت در جمهوری اسلامی بدون محدویت پیش نرفته است، بنابراین باید محدودیتها را با هم سنجید؛ البته امیدوارم این کار بدون مشکل پیش رود و اگر منابع گستردهتری قرار گیرد کار آسانتر پیش میرود.
 
محمد شریعتمداری در مراسم روز فناوری فضا  با بیان اینکه با اتخاذ نظام راهبرد ظرفیت فناوری کشور توسعه پیدا کرده است، گفت: باید این خدمات در این حوزه در خدمت بهبود زندگی ایران قرار گیرد.
 
وی تصریح کرد: با عملکرد مسئولان سیاستخارجی ایران اقبال عمومی برای گسترش همکاری راهبردی با جمهوری اسلامی شکل گرفته و این فرصت ذیقیمت است.
 
معاون اجرایی رئیسجمهور با بیان اینکه فرصت فضا مناسب است، ادامه داد: البته بدون مشارکت ملل جهان امکان فائق آمدن ممکن نیست. از اینرو مسئولان فنی و سیاسی ایران با رویکرد و همکاری موثر و فعال به این حوزه بنگرند.
 
شریعتمداری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم محدودیتها توانسته در حوزه فناوری از دیگر کشورها جلوتر بیفتد که بخشی از این موفقیت به خاطر سرمایهگذاری در این حوزه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار