مسئول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا در مازندران:

فراخوانی خبرنگاران و هنرمندان مازندران با محوریت اربعین حسینی/ستاد اربعین حسینی نیازمند نذورات مردم است

مسئول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا در مازندران گفت: فعالان رسانه‌ای اربعین از سوی این ستاد به دوره آموزشی در شهر مقدس قم اعزام شدند و هم اکنون در حال فراخوانی از فعالان در حوزه‌هایی مانند خبرنگاری، ساخت کلیپ و فیلم، مستند سازی و فضای مجازی با محوریت اربعین حسینی هستیم.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ - 01November 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، محمد حسین طبرستانی، مسئول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با بیان اینکه نخستین محموله نذورات مردم مازندران شب گذشته از سوی این ستاد برای مراسم اربعین حسینی در کربلا ارسال شد اظهار داشت: این محموله شامل بیش از هفت تن برنج، مقادیر قابل توجهی مرکبات، روغن، حبوبات، لوازم آشپزخانه، پتو، موکت، لوازم برقی، منبع آب، تجهیزات و امکانات تاسیسات و مواد غذایی و شیرینی است که در قالب یک دستگاه تریلی کانتینر به کربلای معلا ارسال شد.

وی از برپایی امسال هشت موکب در شهر کوت، مسیر نجف و کربلا و همچنین درشهر کربلا از سوی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: جهت ایجاد زیر ساخت های لازم برای پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی شامل، برپایی خیمه ها، آشپزخانه سیار، حسینیه، درمانگاه امام سجاد(ع)، سرویس های بهداشتی در کربلای معلا تاکنون سه گروه از خادمان فنی و حوزه عملیات این ستاد به کربلای معلا اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 130 خادم، در موکب های این ستاد وظیفه خدمت رسانی به زائران را بر عهده خواهند داشت، اظهار کرد: طی پنج روز امکان اسکان سه هزار زائر مازندرانی در ایام اربعین در نزدیک حرم مطهر سیدالشهدا(ع)  از سوی این ستاد فراهم می شود.

وی به برنامه های فرهنگی این ستاد در ایام اربعین پرداخت و اظهارداشت: با یاد شهدای مقاومت اسلامی در سراسر جهان و مدافعان حرم طی پنج شب در حسینیه این ستاد مراسم باشکوه عزاداری با سخنرانی وعاظ مطرح کشور و مداحان شاخص برگزار می شود.

مسئول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران همچنین از تدارک مراسم دسته روی زائران موکب های این ستاد در حرم های مطهر سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و گفت: امسال برای دومین سال با اخذ مجوزهای لازم از عتبه های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) دسته روی باشکوه زائران مازندرانی در کربلای معلا برگزار می شود.

وی از شکل گیری خادمان رسانه ای اربعین خبر داد، گفت: با همکاری و همراهی کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور، فعالان رسانه ای اربعین از سوی این ستاد به دوره آموزشی در شهر مقدس قم اعزام شدند و هم اکنون در حال فراخوانی از فعالان در حوزه هایی مانند خبرنگاری، هنرمندان در ساخت کلیپ و فیلم، مستند سازی و فضای مجازی با محوریت اربعین حسینی هستیم. 

طبرستانی همچنین از همراهی خیران و مردم ولایی در اهدای نذورات و هدایا برای زائران اربعین تقدیر کرد و افزود: این ستاد همچنان نیازمند برای اقلامی نظیر برنج، گوشت قرمز، مرغ، و کابل و تجهیزات روشنایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار