رئیس سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با دفاع پرس؛

فضای دانشگاهی تشنه معونیت است/ شهادت 50 دانشجوی مدافع حرم/ تشکیل ستاد یادواره شهدای ملی

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور از شهادت 50 دانشجوی مدافع حرم در جبهه مقاومت و دفاع از حرم آل الله خبر داد و گفت: فضای دانشگاهی تشنه معونیت است.
کد خبر: ۲۱۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ - 06December 2016

داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس با اشاره به اینکه مفهوم شهادت و پاسداشت شهدای دانشجو یکی از مهمترین اولویت ها در ساختار برنامه ریزی بسیج دانشجویی است، اظهار داشت: ما از چند زاویه به مقوله شهدای دانشجو و دفاع مقدس نگاه می کنیم که این رویکرد رویکردی کاملا راهبردی محسوب می شود.

وی ادامه داد: فضای امروز دانشگاه ها نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و این موضوع برای ما تشکیلاتی، انقلابی و ملی است تا بسترهای آن فراهم گردد و دانشجویان از این مفاهیم دور نشوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه دانشگاه دارای کارکردی تربیتی برای پرورش مدیران آینده است، بیان کرد: معنویت یکی از اجزا و زیر ساخت ها در فضای تربیتی دانشگاه ها محسوب می شود بر همین اساس ما برای بسترسازی نیازمند شهدا و دفاع مقدس هستیم.

گودرزی ادامه داد: طی سال های گذشته تلاش بر این بوده که فضای دانشگاه معطر به عطر و بوی شهدا باشد بر همین اساس به صورت سالانه شهید شاخص معرفی می گردد و برای آنها یادواره ها و همایش هایی برپا می شود.

وی از تشکیل ستاد یادواره شهدای ملی با عضویت وزارت بهداشت، وزارت علوم،دانشگاه آزاد اسلامی، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و مجموعه دستگاه های دانشگاهی کشور خبر داد و گفت: دبیرخانه این ستاد در ستاد بسیج دانشجویی قرار دارد و ریاست این ستاد بر عهده وزارت علوم می باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: این ستاد هم اکنون دائمی شده و به صورت دوسالانه اقدام به برگزاری کنگره های شهدا در سطح دانشگاه های کشور می کند.

وی با اشاره به اینکه حجم کار در حوزه شهدای دانشجو بسیار بالا است بیان کرد: تا کنون 400 یادواره دانشگاهی و 32 یادواره استانی و ملی برگزار شده که در این فعالیت ها سعی شده است از اقدامات سطحی و باری به هر جهت بودن جلوگیری به عمل آید.

گودرزی در ادامه گفتگوی خود با دفاع پرس به حضور آگاهانه دانشجویان در جبهه مقاومت در قالب مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: افتخارمان این است که تعداد زیادی از همسنگران مان در مجموعه بسیج دانشجویی به صورت داطلبانه در جبهه مقاومت حضور یافته اند و برای ادای دین خویش به اسلام، حضرت زینب (س) و انقلاب این سنگر را انتخاب کرده اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور آماری از تعداد شهدای دانشجوی مدافع حرم داد و بیان داشت: طی آمار حاصل شده در ماه گذشته تا کنون50 دانشجوی مدافع حرم به شهادت رسیده اند که این خود نشان از حضور انقلابی دانشجویان در تمامی عرصه ها دارد.

گودرزی ادامه داد: حضور دانشجویان برای دفاع از حرم چراغ راهی برای آیندگان است تا اگر کسی می خواهد با فضای جوانان ما در دانشگاه ها آشنا شود به این عزیزان نگاه کند و به این نکته برسد که نسل حاضر فعالانه تر از نسل اول انقلاب رفتار می کند.

وی در پایان گفت: حجم بالای متقاضیان حضور در جبهه مقاومت حکایت از آن دارد که این نشان می دهد جوانان در انقلاب اسلامی درست تربیت شده اند و انقلاب توانسته مفاهیم فرهنگی را به مناسبترین شکل ممکن انقال دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها