طبق قول آمریکایی‌ها تمدید تحریم‌ها اجرایی نمی‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: تمدید تحریم‌ها بر ضد ایران نقض برجام است و طبق قول آمریکایی‌ها قرار نیست اثر اجرایی داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۱۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ - 12January 2017
طبق قول آمریکایی‌ها تمدید تحریم‌ها اجرایی نمی‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به نشست اخیر کمیسیون مشترک ایران و 1+5 در وین برای بررسی نقض برجام از سوی آمریکایی ها، اظهار داشت: در این نشست، موضوع اعتراض جمهوری اسلامی ایران به نقض برجام بدنبال تمدید تحریم های ضد ایرانی در کنگره و سنای آمریکا مطرح شد و بقیه کشورها نیز به نوعی با نگرانی ما همراه بودند.

وی افزود: در نشست کمیسیون مشترک تاکید شد که اگر آثار این تحریم ها بخواهد اجرایی شود، قطعا نقض فاحش برجام انجام گرفته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در این نشست مسئولان آمریکایی به دیگر اعضای این کمیسیون نیز قول دادند که قطعا آثار تمدید «ایسا» در عرصه عمل وجود نخواهد داشت.

کمالوندی تصریح کرد: البته این نکات را آقای عراقچی معاون وزیر امور خارجه باید اعلام کنند اما از نگاه ما، تمدید تحریم ها بر ضد ایران نقض برجام است و علی القاعده قرار نیست طبق قول آمریکایی ها اثر اجرایی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به دیدگاه هیات حاکمه جدید آمریکا راجع به برجام گفت: از نظر ایران، تمدید تحریم ها بر ضد ایران - ایسا - نقض برجام است؛ این موضوع همچنان روی میز قرار دارد و از دید برخی کشورهای نیز در کمیسیون مشترک، نقض محسوب شد و عملیاتی شدن آن می تواند شرایط را بگونه ای دیگر رقم بزند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار