فرماندار قم:

حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) قم مورد توجه زائرانی از سراسر کشور است

فرماندار قم گفت: حرم و یادمان شهدای بی نشان(گمنام) کوه خضر نبی(ع) مورد توجه زائرانی از سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان است و از این رو فضاسازی آن توجه ویژه مسئولان ذیربط را می طلبد.
کد خبر: ۲۲۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ - 29January 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، رضا سیار طی سخنانی در جلسه هیئت امنای حرم 14 شهید بی نشان(گمنام) کوه خضر نبی(ع) اظهار داشت: این مکان مقدس به عنوان مرکز فرهنگی مصوب شده و نظارت و رسیدگی به این حرم و برنامه های متنوع پیرامونی آن از مسئولیت های هیئت امنا است.

وی با بیان اینکه حرم شهدای گمنام کارکرد توریستی - مذهبی دارد، افزود: این مکان پس از حرم منور حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، از مکان های مورد علاقه و بازدید زائرانی از قم و استان های سراسر کشور و حتی برخی کشورهای جهان است و لذا باید ضمن فضاسازی مناسب، برنامه های متناسبی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت برای زائران و مجاوران در نظر گرفته شود.

رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام خضر نبی(ع) با اشاره به پتانسیل بالای این حرم در برگزاری مراسم و مناسبت های محتلف افزود: در طول ایام سال و مناسبت هایی همچون عرفه و شب های قدر، شاهد حضور خیل عظیمی از مردم در جوار مزار شهدای گمنام هستیم.

وی توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن در بام شهر را از امتیازات حرم شهدای گمنام ذکر و عنوان کرد: این موقعیت توجه گروه های مختلف را به خود جلب کرده و بنابراین ضرورت دارد در زمینه پیش بینی اعتبارات لازم از سوی شهرداری در سال 96، ایمن سازی منطقه و مسیر دسترسی، جلب گروه های بیشتری از مردم و در نهایت عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و زنده نگهداشت یاد و خاطره شهدا، همدلی و همراهی بیشتری از سوی دستگاه های ذیربط صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار