گزارش دفاع پرس؛

جدیدترین دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح + تصاویر

قابلیت های رزمی 5 دستاورد جدید دفاعی که توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد.
کد خبر: ۲۲۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ - 06February 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز همزمان با ایام الله دهه فجر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از 5 دستاورد جدید دفاعی خود رونمایی کرد.
 
راكت هدايت شونده «فجر 5»، سامانه سلاح دوش پرتاب «ميثاق 3»، سيستم سلاح نارنجک انداز 40 ميليمتری و مهمات پيشرفته، سلاح انفرادی كاليبر 45 5.56x «مصاف» و سلاح كمری «ملی» دستاوردهای ارتقا یافته و نوینی هستند که صبح امروز با حضور وزیر دفاع رونمايی و خط توليد آن افتتاح شد.

این تسلیحات دفاعی در حوزه پدافند هوایی و رزم زمینی قابلیت عملیاتی داشته و متناسب با ماموریت‌های اجرایی و درخواست نیروهای زمینی ارتش و سپاه پاسداران طراحی و تولید شده است.
 
** راکت فجر 5
 
راکت فجر 5 که تاکنون در رزمایش‌های مختلف نیروهای زمینی سپاه و ارتش مورد استفاه و آزمایش عملیاتی قرار گرفته است، بردی معادل 75 کیلومتر، وزنی معادل 900 کیلوگرم و طول 6 متری دارد و قادر است مواضعی چون استحکامات نظامی، پایگاه‌های هوایی، سنگرهای بتنی و تاسیسات نظامی دشمن را مورد اصابت قرار دهد. صبح امروز خط تولید این راکت افتتاح شد.
 
آشنایی با دستاوردهای دفاعی جدید نیروهای مسلح + تصاویر 
 از این راکت به دلیل برد بلند، سطح کالیبر و شدت تخریب آن به عنوان موشک نیز یاد می‌شود. جریان مقاومت فلسطین و حزب اله لبنان بارها از این موشک جهت هدف قرار دادن مناطقی از رژیم صهیونیستی استفاده کرده است.

موشک‌ فجر 5 از نوع 333 میلی متری است که دارای چاشنی انفجار قوی و کلاهک انفجاری با وزن 170 کیلوگرم است.
 
** دوش پرتاب میثاق 3
 
موشک دوش پرتاب میثاق 3 یکی دیگر از دستاوردهای دفاعی است که صبح امروز رونمایی و خط تولید آن افتتاح شد، این سامانه با توجه به افزایش حجم تهدیدات هوایی از جمله سامانه‌های پهپادی و بالگردهای متخاصم و موشک‌های کروز که در ارتفاع پست حرکت می‌کنند قابلیت اجرای عملیات پدافندی را دارد.
 
آشنایی با دستاوردهای دفاعی جدید نیروهای مسلح + تصاویر 
 سامانه دوش پرتاب «میثاق 3» قابل حمل بر روی موتور است. همچنین پرتابگر دو لول آن بر روی نفربرهای جنگی و قایق‌های تندرو قابل نصب و استفاده می‌باشد.
 
 از این موشک تاکنون 3 مدل ساخته شده است که هر کدام به لحاظ توان عملیاتی از نوع قبلی پیشرفته‌تر است، مدل اولیه این موشک با طول یک و نیم متر، دارای برد 500 متر و بیشینه برد 5000 متر، توان درگیری با اهداف در سقف پروازی 4000 متر و کمینه 30 متر را داشته است.
 
سر جنگی این موشک 17 کیلوگرم بوده و سرعت آن بالغ بر 600 متر بر ثانیه است.

** نارنجک انداز 40 میلی‌متری
 
نارنجک انداز 40 میلیمتری یکی دیگر از تسلیحات رونمایی شده توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که این سلاح با توجه به آتش فزاینده و قدرت انهدام بالا قادر است در برابر تجمعات دشمن و خودروهای زرهی کارآیی لازم را داشته باشد.
آشنایی با دستاوردهای دفاعی جدید نیروهای مسلح + تصاویر 
 
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور نیز با توجه به اهمیت و قابلیت این سلاح در رزم ناهمتراز تعداد قابل توجهی از انواع مختلف اینگونه سلاح‌ها را تولید کرده که در رزمایش‌های مختلف مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. نارنجک انداز «کاوه» آخرین نمونه این سلاح بود که سال گذشته در رزمایش محرم نیروی زمینی ارتش برای نخستین بار مورد ارزیابی قرار گرفت و به گردان‌های تکاوری نزاجا تحویل داده شد.

نارنجک انداز کاوه که به دو شکل تیربار و اسلحه انفرادی تعبیه شده است، از کالیبر 30 میلیمتری برخوردار بوده و می‌تواند تا شعاع  1800 متر اهداف خود را منهدم سازد.

این سلاح با توانایی نواخت 350 تا 400 گلوله در دقیقه قابلیت درگیری و مقابله با تجمعات دشمن، نفربرهای زرهی و حتی سامانه‌های بالگردی را در ارتفاع پست دارد.

این سلاح با بهره گیری از نارنجک‌های شدید الانفجار، قابلیت انهدام اهداف مختلف را داشته و در دفاع زمینی می‌تواند همچون اسلحه‌ای کارآمد از نیروهای واکنش سریع، پشتیبانی کند.

این سامانه برای مداومت عملیاتی بیشتر در صحنه نبرد می‌تواند به خشاب حلزونی شکل نیز مجهز شود. همچنین قابلیت نصب بر روی خودرو، قایق و بالگرد را دارند.
 
** سلاح انفرادی «مصاف» و کمری «ملی»
 
همچنین سلاح انفرادي كاليبر 45 5.56x مصاف و سلاح كمری ملی از دیگر دستاوردهای رونمایی شده در این مراسم بوده که هر دو در حوزه رزم چریکی و عملیات ایذایی کاربرد دارند.
 
آشنایی با دستاوردهای دفاعی جدید نیروهای مسلح + تصاویر
 جدیدترین دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح + تصاویر
انتهای پیام/ 221
 
نظر شما
پربیننده ها