من انقلابی‌ام-91/ حجت الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«راهیان نور» راه حقیقت است/ جوانان باید انقلابی بیاندیشند و انقلابی عمل کنند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه سفرهای راهیان نور مورد توجه جوانان است و روز به روز این حرکت توسعه می‌یابد، گفت:‌ حضور گسترده جوانان در این سفرها نشان دهنده این است که این راه، راه حقیقت است و حضور جوانان نیز بیانگر آن است که نسل امروز چیزی از نسل گذشته کم ندارد.
کد خبر: ۲۳۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ - 11March 2017
راهیان نور راه حقیقت است/ جوانان باید انقلابی بیاندیشند و انقلابی عمل کنندحجت الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور اظهار داشت: امروز دشمن متوجه مهم‌ترین مؤلفه امنیت و قدرت جامعه ما شده است؛ که آن حضور مردم و جوانان متدین در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی است. جوانان کشورمان آماده خطر کردن و حضور در عرصه مقابله با دشمن هستند.

وی اضافه کرد: همانطور که مشاهده می‌کنیم دشمن تهاجم گسترده‌ای را برای تسلط بر روح،‌ فکر و اخلاق مردم آغاز کرده که مقام معظم رهبری این تهاجم را به شبیخون فرهنگی تعبیر کرده‌اند. راه مقابله با این هجوم گسترده و بی‌رحمانه دشمن، مصون‌سازی جوانان است.

رئیسی در ادامه یکی از راه‌های ارزشمند مصون‌سازی را حضور جوانان در سرزمین‌هایی که نشان ایثار، از خودگذشتگی و مقاومت دارد،‌ دانست و خاطرنشان کرد: رزمندگان در وجب به وجب این سرزمین حماسه آفریدند و خاطرات بسیاری از شهامت‌ها، ایستادگی‌ها، دشمن شناسی‌ها، دشمن ستیزی‌ها و جانفشانی‌ها در این سرزمین‌ها نهفته است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دلیل اینکه راهیان نور مورد توجه جوانان است و روز به روز این حرکت توسعه می‌یابد، نشان می‌دهد که این راه، راه حقیقت است و حضور جوانان نیز  نشان دهنده این است که نسل امروز از گذشته هیچ چیز کم ندارد.
 
وی افزود: جوانان رویش‌های انقلاب هستند که با حضور در راهیان نور، روح ایستادگی، مقاومت و دشمن ستیزی در درونشان زنده می‌شود.
 
حجت الاسلام رئیسی گفت: آنچه امروز مورد خشم دشمنان است، توجه به راهیان نور، زیارت اربعین و زیارت حرم امام رضا(ع) توسط جوانان است. این زیارت‌ها انسان‌ساز هستند. دشمن نمی‌خواهد انسان‌های فرهیخته، خودباور و خداباور، مردم دوست، مجاهد و تلاشگر در کشور باشد. 
 
وی با بیان اینکه راهیان نور حرکت ارزشمند و با برکتی است، گفت: سفرهای راهیان نور باید توسعه یابد. چرا که راهیان نمایش انسان‌های با اخلاصی است که هدف را شناختند و با بصیرت و معرفت عمل کردند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: انقلابی بودن به این است که همه جوانان انقلابی بیاندیشند و عمل کنند. آشنایی با چهره‌های انقلابی می‌تواند اندیشه و عمل ما را انقلابی کند. امام رضا(ع) برای تمامی بشریت یک چهره انقلابی است. امیرالمومنین نیز الگوی همه انقلابیون و مجاهدان عالم هستند. شهدا نیز الگوهای انقلابی هستند. در این راستا، رسانه نقش مهمی دارد. رسانه می‌تواند پیام شهدا و زائران راهیان نور را مخابره کند. البته شاید نتوان همه جلوه‌ها را با ابزار رسانه‌ای مخابره کرد؛ اما می‌توان جلوه‌هايی را ثبت کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها