آسمانی‌ها 6؛

اگر ما به جبهه نرویم، چه کسانی باید از ایران دفاع کنند

شهید «غریب‌علی پاشی» در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: اگر ما به جبهه نرویم، پس چه کسانی باید از ایران دفاع کنند. اگر من به فیض شهادت رسیدم، مشیت و خواست خداوند بوده و نباید برای من گریه و زاری کنند بلکه باید فرزندانم و همسرم به شهادت من افتخار کنند.
کد خبر: ۲۴۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵ - 31May 2017

اگر ما به جبهه نرویم، چه کسانی باید از ایران دفاع کنند به گزارش دفاع پرس از یاسوج، شهید «غریب‌علی پاشی» سال 1330 در روستای «کُردلاغری» از توابع شهرستان «بویراحمد» به دنیا آمد. به دلیل مشکلات زندگی و اوضاع نابسامان آن روزگار، نتوانست به تحصیلات خود ادامه دهد. وقتی زنگ جنگ به صدا در آمد، با عزمی راسخ و از طریق ژاندارمری سابق، عازم مناطق عملیاتی شد تا همپای دیگر همرزمان خود از تمامیت ارضی ایران سربلند دفاع نماید.

سرانجام همای سعادت بر شانه‌هایش نشست و این رزم‌آور دلیر و مقاوم در سال 1359 و در منطقه‌ عملیاتی آبادان، با کوله‌باری از اخلاص و افتخار به جرگه‌ شهیدان گلگون‌کفن پیوست و کبوتر روحش در آسمان‌ عشق و ایثار به پرواز درآمد.

بخشی از وصیت‌نامه‌ شهید «غریب‌علی پاشی»

اگر ما به جبهه نرویم، پس چه کسانی باید از ایران دفاع کنند. اگر من به فیض شهادت رسیدم، مشیت و خواست خداوند بوده و نباید برای من گریه و زاری کنند، بلکه باید فرزندانم و همسرم به شهادت من افتخار کنند. از همسرم تقاضا دارم که در غیاب و نبود من، از فرزندانم مواظبت نموده و نگذارید که راه کج بروند و همیشه آن‌ها را در مسیر صحیح راهنمایی کنید.

بیوگرافی شهید

نام و نام خانوادگی: غریب‌علی پاشی

محل تولد: کُردلاغری

نام پدر: حیدر

تاریخ تولد: 1330

تاریخ شهادت: 1359

محل شهادت: آبادان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار