فردا؛

«خیابان تبریز» رونمایی می‌شود

کتاب «خیابان تبریز» عصر فردا (17 مردادماه) در فرهنگسرای رسانه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹ - 07August 2017

«خیابان تبریز» رونمایی می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «خیابان تبریز» برگرفته از زندگی معلم شهید «قدرت الله چگینی» ساعت 18 فردا (سه شنبه 17 مردادماه) همزمان با روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس در فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، جنب آتش نشانی رونمایی خواهد شد.

سخنران‌های این مراسم «امیرحسین انبارداران»، «حمید بناء»، «مرتضی قاضی»، «حمید داودآبادی» خواهند بود و «محمدجواد شادانلو» نیز اجرای برنامه را برعهده خواهد داشت.

«میثم رشیدی مهرآبادی» نویسنده این کتاب ارزشی، پیش از این کتاب‌های «حاجی فیروز»، «مثل باران»، «معلم شهر» و «سیبی‌ که آقا به ما داد» را به چاپ رسانده است.

«میثم رشیدی مهرآبادی» نویسنده کتاب‌ «خیابان تبریز» اظهار داشت: با توجه به معروفیت شهید «قدرت الله چگینی» در استان قزوین، کتاب زندگی‌نامه این شهید بزرگوار را به طور سیر تاریخی از کودکی تا شهادت به سفارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تهیه کردم.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های زندگی شهید چگینی، گفت: فراز و نشیب‌های زندگی این شهید آنقدر خواندنی و جذاب است که مطمئنم هر جوانی با شروع آن، حاضر نیست کتاب را نیمه کاره رها کند. شهید چگینی فرد خوش تیپ و اطو کشیده‌ای بود که در زمان حیات مادی‌اش نیز تعداد زیادی از جوان‌ها را به دور خود جلب کرده بود و تفاوت‌های ظاهری او در عکس‌هایش به خوبی نمایان است.

رشیدی در پایان بیان کرد: محتوای کتاب به صورت روایت‌ها و داستانک‌های چند خطی آماده شده و در انتهای کتاب هم تعدادی از سخنرانی‌های معروف این شهید به خصوص سخنرانی بسیار ارزشمندشان درباره ولایت فقیه به همراه وصیت‌نامه وی به کتاب ضمیمه شده است.

قدرت الله چگینی، 30 دی 1326، در شهر قزوین به دنیا آمد. پدرش غلامرضا و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره کارشناسی در رشته مترجمی زبان عربی درس خواند. معاون اداره آموزش و پرورش بود. سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد. دوازدهم شهریور ۱۳۶۰، در قزوین مورد سوءقصد گروه‌های ضدانقلاب قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها