با حضور امیر اسماعیلی؛

سامانه‌های پدافندی «سمیع»، «صامت 1»، «سما» و «بصیر» رونمایی شدند +تصاویر

در آستانه سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش و با حضور فرمانده این قرارگاه از چهار سامانه «صامت 1»، «سما»، «سمیع» و «بصیر» رونمایی شد.
کد خبر: ۲۵۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ - 28August 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در آستانه دهم شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده این قرارگاه از سامانه‌های پدافندی «صامت 1»، «سما»، «سمیع» و «بصیر» رونمایی شد.
 
سامانه نمایش و انتقال دهنده اطلاعات راداری و ناوبری به شبکه فرماندهی و کنترل با نام «بصیر» یک سامانه با فناوری نوین است که به جای 6 سامانه، عملیات تجزیه و تحلیل و انتقال اطلاعات، پرسش و پاسخ از سامانه‌های ناوبری پرنده‌ها، گیرنده سیگنال‌های ناوبری را انجام می‌دهد. این سامانه باعث کاهش 54 نفر نیروی انسانی در هر شیفت کاری و کوچک‌سازی یک بیستم برابر سامانه‌ها و افزایش سرعت و دقت ارسال و دریافت اطلاعات شده است.
 
سامانه‌های پدافندی «نگاه»، «سمیع» و «بصیر» رونمایی شدند +جزئیات 
 
همچنین سامانه متحرک شنود و جمع آوری اطلاعات راداری و ناوبری با نام «سمیع» که به دست توانمند دانشمندان قرارگاه پدافند هوایی ساخته شده، قادر است در اندازه و حجم‌های متفاوت تولید و به صورت محمول روی هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین قرار گیرد و اطلاعات سیگنالی، راداری، ناوبری و کمک ناوبری پروازهای مختلف را در نزدیک‌ترین محل به پروازهای هدف جمع آوری کند.
 
سامانه‌های پدافندی «نگاه»، «سمیع» و «بصیر» رونمایی شدند +جزئیات 
 
سامانه‌ هواشناسی «سما» و اتوماسیون سایت‌های جمع آوری اطلاعات به نام «صامت 1» نیز امروز رونمایی شدند.
 
سامانه‌های پدافندی «نگاه»، «سمیع» و «بصیر» رونمایی شدند +تصاویر 
سامانه‌های پدافندی «نگاه»، «سمیع» و «بصیر» رونمایی شدند +تصاویر 
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار