امیر اسماعیلی در پاسخ به دفاع پرس:

نقاط پدافندی کشور به 5 هزار نقطه افزایش می‌یابد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: تا به امروز 200 نقطه پدافندی به نقاط پدافندی کشور افزوده شده است و این نقاط به 3 هزار و 700 نقطه افزایش یافته است. برنامه‌مان این است که این نقاط به 5 هزار نقطه برسد.
کد خبر: ۲۵۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ - 28August 2017
نقاط پدافندی کشور به 5 هزار نقطه افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در نشست با اصحاب رسانه از رونمایی سامانه هواشناسی «سما» و اتوماسیون سایت‌های جمع آوری اطلاعات به نام «صامت 1» خبر داد.
 
وی در ادامه گفت: همچنین از سیستم متحرک شنود تجهیزات و سامانه‌های ناوبری (IFF/IF) به نام «سمیع» و سامانه مدیریت اطلاعات هوانوردی «بصیر» رونمایی شد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه «سما» یک سامانه کاوشگر جو بالا و رصد وضعیت جوی دو منظوره است و بخشی از آن که برای رصد وضعیت جوی است در امور نظامی کاربرد دارد و این سامانه قادر است، سرعت، ارتفاع، سمت و میزان رطوبت را بسنجد و در رادارها و پرتابه‌های موشکی نیز کاربرد دارد.  
 
وی اضافه کرد: این سامانه از کاوشگر جو بالا که لایه‌های بالا و سامانه‌هایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند، مانند هواپیماهای ترانزیت هوایی که امروزه بیش از 1400 فروند از آن در طول روز از فراز ایران اسلامی عبور می‌کنند، کاوش می‌کند، برخوردار است.
 
امیر اسماعیلی خاطرنشان کرد: سامانه سما کاملا بومی و ایرانی است و کاوش بیش از 400 نقطه هوایی کشور توسط این سامانه صورت می‌گیرد. امیدواریم در پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم این سامانه را در کل کشور راه بیاندازیم.
 
وی در رابطه با سامانه «صامت 1» نیز اظهار داشت: سامانه «صامت 1» که پکپارچه سازی اطلاعات شنود الکتریکی را انجام می‌دهد، این امکان را به شبکه یکپارچه اطلاعات پدافند هوایی می‌دهد تا بتواند آنچه را که یک سایت کشف می‌کند را در اختیار سایت دیگر قرار داده و آن هم آن را کشف کند و اطلاعات دریافتی را با هم تلفیق کند تا به اطلاعات دقیق برسد؛ مانند آنچه که در پرواز ایساف رخ داد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش افزود: این سامانه قابلیت پوشش در ماموریت‌های نظامی و کشوری را دارد. همچنین قابلیت کشف اطلاعات اهداف در هوا، زمین و دریا را داراست و برای مکان یابی و رسم دقیق مسیر هدف نیز کاربرد دارد و مشخصه بارز این سامانه، پسیو و غیر قابل شنود بودن و غیرقابل کشف بودن است؛ یعنی می‌بیند اما دیده نمی‌شود.
 
وی در ادامه در خصوص سامانه «سمیع» اظهار داشت: این سامانه رادار منوپالس مراقبتی و کنترل هوایی است. به ملت‌مان نوید می‌دهیم که این تکنولوژی برای نخستین بار در منطقه به دست فرزندان ملت ایران طراحی و تولید شده و این رادار در انحصار چند کشور در جهان است.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: با مدیریت مشترک بین پدافند هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری، کنترل ترافیک ترانزیت هوایی کشور میسر شده است.
 
وی بیان داشت: پدافند هوایی باید به موقع ببیند، اطلاع دهد و از هرگونه حادثه جلوگیری کند و مسیرهای پروازی کشوری و لشکری را مدیریت کند. پدافند هوایی پایه ثابت تمامی رزمایش‌های کشور است و در تمامی رزمایش‌ها اعم از رزمایش‌های سپاه، ارتش، بسیج، نیروی دریایی و نیروی هوایی حضوری فعال دارد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در پاسخ به سوالی گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند، پدافند هوایی در اولویت نیروهای مسلح قرار دارد و ما چون 38 سال تحریم و در معرض تهدید بوده‌ایم، به طور 24 ساعته و دائمی بیدار و مشغول فعالیت هستیم.
 
امیر اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس گفت: تا به امروز 200 نقطه پدافندی به نقاط پدافندی کشور افزوده شده است و این نقاط به 3 هزار و 700 نقطه افزایش یافته است. برنامه‌مان این است که ابن نقاط به 5 هزار نقطه افزایش پیدا کند.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: به عنوان یک سرباز، قاطعانه و با شرف سربازی اعلام می‌کنم که هر کشوری که قصد تخاصم به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و حمله کند که نمی‌تواند؛ آمدنش دست خودش است اما رفتنش قطعا دست خودش نیست و در آسمان ایران مدفون خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار