دیدار مدیران کانون‌های بازنشستگی نیروهای مسلح قم با فرمانده انتظامی استان

مدیران کانون های بازنشستگی نیروهای مسلح استان قم با سردار «کاظم مجتبایی» فرمانده نیروی‌انتظامی استان دیدار کردند.
کد خبر: ۲۶۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 30October 2017
دیدار مدیران کانون های بازنشستگی نیروهای مسلح قم با فرمانده انتظامی استان

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مدیران کانون‌های بازنشستگی نیروهای مسلح به همراه مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت، مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، با حضور در مقر ستاد فرماندهی نیروی‌انتظامی استان با سردار «کاظم مجتبایی» فرمانده انتظامی استان قم دیدار کردند.

سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در این دیدار، ضمن تشکر از اقدامات نیروی‌انتظامی استان، کسب مقام برتر رضایت‌مندی مردم از این نیرو را ستودنی و نشان‌دهنده عملکرد تحسین برانگیز فرماندهان و کارکنان نیروی‌انتظامی و پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت پایدار در استان دانست.

وی همچنین گزارشی از روند تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان وآماده‌سازی بخشی از کتاب عملکرد لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس برای رونمایی و سایر برنامه‌های آتی استان در حوزه نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، سردار «کاظم مجتبایی» فرمانده نیروی‌انتظامی استان قم نیز طی سخنانی با گرامی‌داشت ایام حزن آلود ماه صفر و تعزیت شهادت حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران باوفایش، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای نیروهای مسلح به‌خصوص شهیدان ناجا، شهدای مدافع حرم و تمامی کسانی که جان خویش را برای دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی تقدیم درگاه احدیت نمودند، گرامی داشت.

وی با بیان این نکته که فلسفه آفرینش انسان، عبادت خداوند متعال است، اظهار داشت: همه ایستگاه‌هایی که انسان در مسیر عمر تولد تا مرگ خود از دوران کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی و کهنسالی طی می‌کند، به نوعی یک شکل از عبادت خداوند منان در آن نهفته است.

فرمانده نیروی‌انتظامی استان قم افزود: انسان باید فلسفه وجودی خود بر مبنای عبادت پروردگار و همچنین جایگاه خویش را در این دنیا بداند، اما متأسفانه گاهی غفلت موجب می‌شود که عده‌ای ندانند که برای چه به دنیا آمده‌اند و هدف و تعریف از زندگی چیست.

وی با اشاره به وجود «عقل» و راهنمایی «پیامبران» به عنوان حجت‌های درونی و بیرونی برای هدایت انسان، خاطرنشان کرد: این‌ها راه پرستش خدا را برای انسان ها هموار می‌کنند.

سردار مجتبایی تأکید کرد: نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی سبب شد تا فلسفه و سبک صحیح زندگی در مسیر عبادت برای همگان نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه مدیران کانون‌های بازنشستگی نیروهای مسلح، محورهای همدلی کانون‌ها هستند، ابراز داشت: اعضای کانون‌ها در اعلی درجه تعهد و تقوا هستند، زیرا ایستگاه‌های عمر پربرکت خود را در راه عبادت و بندگی خدای متعال، خدمت به مردم و نظام و تأمین نظم و امنیت سپری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم یادآور شد: پیشکسوتان دستگاه‌های نظامی و انتظامی از افتخارات نیروهای مسلح هستند و حضور و فعالیت‌شان استمرار عبادت الهی و خدمت ماندگاری است که در دوران اشتغال خویش نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می‌دادند.

وی همچنین از نقش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در راستای تألیف قلوب و ارتقای همدلی فرماندهان نیروهای مسلح استان و برگزاری جلسات و نشست‌های مستمر تقدیر کرد.

خاطرنشان می‌شود در این دیدار، موضوعاتی از قبیل ضرورت برنامه‌ریزی به منظور تقویت امر به معروف و نهی از منکر در استان قم، فعالیت سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان در راستای تشکیل بسیج ده‌ها میلیونی و کسب رتبه برتر کشوری توسط این سازمان، لزوم تشکیل هیئت قرآنی و حلقه صالحین ویژه بازنشستگان ناجا در قم، ضرورت ترویج سنت قرض الحسنه به عنوان مصداقی از امر به معروف در جامعه، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار