استاندار مازندران:

استان مازندران نیاز مبرمی به فقرزدایی و محرومیت‌زدایی دارد

«محمد اسلامی» با بیان این‌که باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر مناطق آسیب‌پذیر را شناسایی و در جهت اصلاح آن برآییم، گفت: امروز نیاز مبرمی به فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از مازندران داریم که امیدواریم بتوانیم در این زمینه تلاش‌های خوبی را به انجام برسانیم.
کد خبر: ۲۷۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ - 23December 2017

ضرورت ترویج نذر فرهنگی و مدیریت جریان آن در جامعهبه گزارش دفاع پرس از مازندران، «محمد اسلامی» استاندار مازندران، امروز (شنبه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان، با ابراز تأسف از شرایط فعلی موجود در استان مازندران، آن را مورد انتظار ندانست و اظهار داشت: امروز نیاز مبرمی به فقرزدایی و محرومیت‌زدایی از مازندران داریم که امیدواریم بتوانیم در این زمینه تلاش‌های خوبی را به انجام برسانیم.

وی با بیان این‌که باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر مناطق آسیب‌پذیر را شناسایی و در جهت اصلاح آن برآییم، افزود: باید با رعایت موازین اخلاقی و شرعی و عمل به معروف، جامعه را اخلاق‌مدار کنیم و با ترویج ارزش‌ها در محیط‌های دانشگاهی، آموزش و پرورش و تمامی دستگاه‌ها، مردم را به سمت باور‌های درست هدایت کنیم.

اسلامی با بیان این‌که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خود مملو از معروف باشند، اظهار داشت: هدف از امر به معروف و نهی از منکر اصلاح جامعه است و اگر این فریضه به خوبی انجام نشود، اثرات نامطلوبی را بر جامعه خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که باید برای ترویج معروف در جامعه به مسائل اصلی و محوری در این خصوص توجه نشان دهیم، تصریح کرد: توسعه معروف در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به همراه رواج آن در سطح جامعه، از فزونی منکر جلوگیری خواهد کرد و موجب تقویت باور‌های مردم در این زمینه خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که باید در کشور کسب حلال را در عرصه ملی ترویج کنیم، افزود: کسب حلال موجب رونق در روزی و کسب و کار می‌شود و این امر می‌تواند در برابر تهاجم به باور‌ها و اخلاق نادرست در عرصه معاملات مفید باشد.

استاندار مازندران به نکات مثبت پرداخت زکات در مازندران به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور نام برد و افزود: بیش از ۴۲ درصد جمعیت مازندران در روستا‌ها سکونت دارند که این سهم قابل توجهی در کشاورزی را در بر می‌گیرد که با رعایت واجبات و پرداخت زکات می‌توان تاثیر مثبتی را بر اقتصاد شاهد بود.

وی به رواج نذر فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: برای ترویج نذر فرهنگی در بین مردم باید تلاش کنیم و در این زمینه باید وزن و جریان فرهنگی را برای مخاطبان خود مدیریت کنیم تا مردم بیشتر به سمت حرکت‌های فرهنگی و معروفات تمایل نشان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار