رئیس هیئت مدیره بنیاد شهید «حسین همدانی» خبر داد؛

راه‌اندازی دبیرخانه ملی شهدای مدافع حرم در همدان/ برگزاری اختتامیه جشنواره خاطره‌نویسی شهید همدانی

«علی‌اصغر عزیزی» گفت: از آن‌جایی که شهید همدانی علم‌دار شهدای مدافع حرم در کشور است، در نظر داریم تا دبیرخانه ملی شهدای مدافع حرم را در همدان راه اندازی کنیم که امیدواریم با همکاری مسئولین شاهد اجرایی شدن این طرح در همدان باشیم.
کد خبر: ۲۷۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ - 09January 2018

«علی‌اصغر عزیزی» رئیس هیئت مدیره بنیاد سرلشکر شهید «حسین همدانی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌خصوص هشت هزار شهید گلگون کفن استان همدان، اظهار داشت: از آن‌جایی که شهید همدانی علم‌دار شهدای مدافع حرم در کشور است، در نظر داریم تا دبیرخانه ملی شهدای مدافع حرم را در همدان راه‌اندازی کنیم که امیدواریم با همکاری مسئولین استانی شاهد اجرایی شدن این طرح در همدان باشیم.

وی در ادامه از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره خاطره‌نویسی سرلشکر شهید «حسین همدانی» خبر داد و افزود: این مراسم بهمن‌ماه سال‌جاری در شهر «همدان» برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هیئت داوران مشغول ارزیابی و بررسی خاطرات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره هستند، اضافه کرد: بیش از 250 خاطره از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در مراسم اختتامیه نیز از آثار برگزیده تقدیر و قدردانی خواهد شد.

راه اندازی دبیرخانه ملی شهدای مدافع حرم در همدان/ اختتامیه جشنواره خاطره نویسی شهید همدانی بهمن ماه برگزار می‌شود

رئیس هیئت مدیره بنیاد شهید «حسین همدانی» همچنین با اشاره به این‌که این جشنواره به صورت ملی برگزار شده است، بیان داشت: این بنیاد در نظر دارد تا خاطرات ارسال شده به دبیرخانه جشنواره را به صورت کتاب منتشر کند.

عزیزی تأکید کرد: خاطرات ارسالی به دبیرخانه نخستین جشنواره خاطره‌نویسی سرلشکر شهید «حسین همدانی» مبنایی برای برگزاری جشنواره داستان‌نویسی خواهد بود که سال آینده توسط بنیاد شهید همدانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی نقطه آغازی برای فعالیت‌های بنیاد شهید همدانی بوده و جشنواره‌هایی هم‌چون جشنواره داستان‌نویسی کوتاه و بلند و جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی نیز طی سال‌های آینده به صورت مداوم برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد شهید همدانی تصریح کرد: پس از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره خاطره‌نویسی شهید «حسین همدانی»، همه خاطرات به عنوان مستند در اختیار فیلم‌نامه‌نویسان و داستان‌نویسان قرار خواهد گرفت تا آثاری در شأن و برای زنده نگه داشته شدن یاد و خاطره این شهید والامقام تولید شود.

عزیزی هم‌چنین از راه‌اندازی دفتر نمایندگی بنیاد شهید همدانی در استان کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به حتم می‌تواند در معرفی سیره عملی این شهید سرافراز به نسل جوان اثربخش باشد.

وی یادآور شد: یکی از اهداف تشکیل بنیاد شهید «حسین همدانی» نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، به نحوی که تا به امروز نیز برنامه‌هایی که توسط این مجموعه برگزار شده با محوریت شهدای دفاع مقدس و هم‌چنین شهدای مدافع حرم بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار