حجت‌الاسلام پناهیان:

شهید شاطری یک فرمانده و مدیر همه‌فن حریف بود/ شاطری تفکر لیبرالی نداشت

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شاطری تفکر لیبرالی نداشت، گفت: شهید شاطری یک فرمانده و مدیر همه‌فن حریف بود که به اندازه ۱۰ مدیر کار می‌کرد.
کد خبر: ۲۷۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ - 15February 2018

شهید شاطری یک فرمانده و مدیر همه‌فن حریف بود/ شاطری تفکر لیبرالی نداشتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم، حاج «حسن شاطری» عصر امروز (پنج شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، سردار «اسماعیل احمدی مقدم» در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بزرگترین گروه تواشیح جمهوری اسلامی ایران «محمد رسول الله ص» چند سرود در مقام حضرت زهرا سلام الله علی‌ها اجرا کردند.

حجت الاسلام «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه وقتی درباره شهدا سخن می‌گوییم درباره شخصیت‌های افسانه‌ای حرف نمی‌زنیم، اظهار داشت: این افراد کسانی نبودند که همیشه بر سجاده عبادت باشند که درباره آن‌ها ماورایی حرف بزنیم، اما نورانیت شهدا باعث شد ما درباره ویژگی‌های آن‌ها بگوییم.

وی گفت: شهید شاطری مدیری بود که اگر در راس هر وزارت خانه و سازمان و پروژه بزرگ و نشدنی واقع می‌شد، شدنی می‌شد. این نوع مدیریت ناشی از یک طرز تفکر است. آن تفکر قطعا تفکر لیبرالی نیست در حالی که برخی از ساخت‌ها و مدیریت‌های کشور به سمت لیبرالی رفته اند. وضع معیشتی امروز نتیجه تفکر لیبرالی در مدیریت است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بار‌ها و سال‌ها پس از شهادت شاطری از ایشان به عنوان مدیر جهادی یاد کرده ام. این نگاه در وجود ایشان عجیب نیست، چون یک مدیر جهادی یک انسان به تمام معناست. ایشان برای بسیاری از خانم‌های سوریه شغل ایجاد کرده بود و با ایجاد شغل امنیت زینبه را تامین کردند.

پناهیان افزود: شاطری دومین شهید مدافع حرم است و با تیر مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسید. ایشان در شرایطی وارد زینبه سوریه شد که دشمن به پانصد متری حرم حضرت زینب (س) رسیده بود. ایشان یک اقدام عجیب انجام داد و مشاغل محلی را فعال کرد و خودش شخصا میوه فروشی و سبزی فروشی کرد.

وی ادامه داد: ایشان در سوریه پارکی را احیا کرد تا بچه‌ها بازی کنند و خانم‌ها را وادار به فعالیت کرد تا زندگی را به مردم برگرداند. ایشان غیر قابل مقایسه است، اما برخی مشکلاتی که پس از زلزله ایجاد می‌شود که مدیران از حل آن عاجز هستند به مدیرت شاطری نیاز دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دشمن از حضور و زندگی با نشاط مردم لطمه خورد و عقب نشینی کرد. ما همچنان محتاجیم نرم افزار فکری این مدیریت را درک کنیم. نمی‌شود مرگ بر آمریکا بگوییم و بخواهیم با مدیریت لیبرالی اقتصاد کشور را مدیریت کنیم.

پناهیان عنوان کرد: کار‌های نشد را به شاطری می‌سپردند و ایشان آن را به خوبی و به سرعت انجام می‌دادند. مدیریت اگر فکر داشته باشد هزار راه نرفته جلوی او ایجاد می‌شود. مدیریت مانند بازی شطرنج است که اگر کسی آن را بلد نباشد، مات می‌شود. مدیر مانند مربی فوتبال است که اگر بلد نباشد دائما گل خواهد خورد. برخی دانشگاه‌ها مدیریت ایشان را مطالعه می‌کنند که اگر محقق شود این باور ایجاد می‌شود که او افسانه نبود.

وی خاطر نشان کرد: ایشان توجهی به جزئیات داشت. این توجه را فقط در شخصیت‌های عارف و خودساخته می‌شود ملاحظه کرد. در ارتباط با پول بیت المال و دیگران سخت گیری بود. شهید همدانی تعجب می‌کرد از اینکه شاطری چطور به مشکلات مناطق بحرانی می‌پرداخت.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: من بعد از دفاع مقدس فقط درباره چند نفر لقب «شهید زنده» دادم که شاطری یکی از آن‌ها بود. نامه تاریخی ایشان به سردار همدانی این بود که چاره سوریه چیزی است که ما در قائله کردستان انجام دادیم و مردم خودشان از شهرهایشان دفاع کردند.

پناهیان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم شهید شاطری‌ها فراموش شوند، چون فلسفه شهدا این است که لو بروند. وقتی کار بازسازی لبنان تمام شده بود شهید شاطری افسرده شده بود.

وی افزود: شهید شاطری یک فرمانده و مدیر همه فن حریف بود. وقتی به ایشان خب دادند باید برای سازندگی به سوریه برود، پر کشید و رفت. شهید شاطری اندازه ده مدیر کار می‌کرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها