آیت‌الله علم‌الهدی:

باید تا لحظه آخر با انحراف مبارزه کرد/ حضرت زهرا (س) پرچمدار انحراف‌ستیزی بودند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پرچمدار انحراف‌ستیزی حضرت زهرا (س) بودند، گفت: ایشان به ما نشان داد نمی‌شود انحراف را دید و مبارزه نکرد، چرا که انحراف‌ستیزی عقب‌گرد ندارد و باید تا لحظه آخر مبارزه کرد.
کد خبر: ۲۸۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷ - 19February 2018

باید تا لحظه آخر با انحراف مبارزه کرد/ حضرت زهرا (س) پرچمدار انحراف‌ستیزی بودندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امشب در مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) که در وکیل‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: توجیه و فلسفه مراسم و شعائر و عشق‌ها و ارادت‌های ما نسبت به اهل بیت یک شعائر و مراسم سنتی خاص که در آبا و اجداد گذشته ما جریان داشته نیست.

وی ادامه داد: این عشق به اهل بیت تجدید خاطره مصیبت‌بار مربوط به یک هزار و 400 سال قبل به عنوان سنت دیرینه نیست بلکه این مراسم حاکی از وابستگی درونی ما به تبار و جریانی است که در زندگی امروز ما نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در مسئله وابستگی ما به اهل بیت وابستگی جامع به تمام جهت وجود دارد که نه تنها یک دلدادگی و تجدید خاطره است بلکه می‌توانیم در جریان زندگی شخصی و جمعی اصول زندگی خود را بر اساس آنها تنظیم کنیم.

علم‌الهدی گفت: اگر کسی اهل بیت را اسطوره‌هایی در گذشته تاریخ و عشق تخیلی و تصویر خیالاتی بداند شیعه‌گری را اشتباه کرده و تشیع برای او درست جا نیفتاده است.

وی تأکید کرد: حضرت علی (ع) در برابر بینش ماست و ما باید شئون زندگی خود را با اصول آنها تطبیق کنیم و اصول و ارزش‌های آنها را بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سیره عملی و رهنمودها و هدایت‌های آنها باید جریان زندگی ما در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و شخصی و اخلاقی با سبک زندگی آنها باشد پس امام 13 قرن قبل ما امام هشتم ما می‌شود.

علم‌الهدی تأکید کرد: سبک زندگی و روش آنها در زندگی و هدایت ما و رهنمودها در عرصه فردی و اجتماعی برای ما امروز برای ما یک جریان هدایتی، آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان اینکه دین‌مدار بودن و زندگی دین‌مداری جز با ستیز و نبرد امکان‌پذیر نیست، گفت: نمی‌شود دین‌مدار بود اما زندگی آرامی داشت یعنی زندگی دین‌مدارانه زندگی نبرد و جنگ و درگیری است و این‌گونه نیست که عده‌ای برای رسیدن به آلاف و الوف خود جنایات و جرائمی را انجام دهند و ما بتوانیم آنها را ببینیم و آرام بنشینیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه زندگی حضرت علی (ع) در دو جبهه ستیز داشتند، گفت: ایشان در دو جبهه کفرستیزی و انحراف ستیزی نبرد داشتند و به عنوان شخصیت کفرستیز در همه عرصه‌ها حضور داشتند.

علم‌الهدی تصریح کرد: کفرستیزی همه زندگی این دو بزرگوار بود اما انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر است و در جریان کفرستیزی وجود مقدس حضرت زهرا (س) به کمک امیرالمؤمنین (ع) آمد و قهرمان جریان انحراف ستیزی حضرت زهرا (س) بود.

وی ادامه داد: وقتی حضرت زهرا (س) دیدند که انحراف در حال اتفاق افتادن است و هیچ کسی پرچم‌دار انحراف‌ستیزی نبود و مردم هم سوژه عملیات روانی دشمن شده بودند، قهرمان میدان انحراف‌ستیزی شدند، چراکه می‌دانستند باید با این انحراف مبارزه شود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) نشان داد شما نمی‌توانید انحراف را ببینید و ساکت بنشینید و حتی اگر با شمشیر مبارزه نشود کرد اما بازهم باید مبارزه کرد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این یک آموزه سیاسی است که باید در انحراف ستیزی بایستیم چراکه انحراف‌ستیزی یک جریان مرزنشناس است و عقب‌گرد ندارد و باید تا لحظه آخر با انحراف ایستاد و مبارزه کرد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها