نوبخت در نشست خبری:

سامانه «نیما» قاچاق را کم می‌کند/ منتظر تصمیم آمریکا نمی‌مانیم

سخنگوی دولت گفت: منتظر تصمیمات دولت آمریکا در 22 اردیبهشت نیستیم و برای همه شرایط برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
کد خبر: ۲۸۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 23April 2018

سامانه «نیما» قاچاق را کم می‌کند/ منتظر تصمیم آمریکا نمی‌مانیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست هفتگی با خبرنگاران با بیان اینکه هر سال همه برنامه‌ها و اهداف در سندی به نام بودجه محاسبه می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه در سال 96 برابر با 320 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به منابع و مصارف سال 95 افزایش 13 درصدی داشته است.

وی افزود: بر این اساس لایحه بودجه دولت صد درصد تحقق یافت اما بر اساس بودجه مصوب مجلس، حدود 92.3 درصد محقق شد که نشان‌دهنده پیش‌بینی درست دولت است.

نوبخت ادامه داد: پیش‌بینی نفت در بودجه سال گذشته بین 50 تا 55 دلار برای هر بشکه بود که بر اساس گزارش‌ها در 11 ماهه سال 96 قیمت هر بشکه نفت 53 دلار و هر بشکه میعانات نفتی 55 دلار بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کشورهایی هستند که عداوت آنها نسبت به جمهوری اسلامی مشخص است، اظهار داشت: یکی از کشورهای بزرگ جهان در یک انتخابات دچار تحولی شد که نظام آن به فردی سپرده شده که پیمان شکن است و به پیمان‌های جهانی بی‌تفاوت است و حتی اطرافیان او هم نمی‌دانند که چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد.

نوبخت تاکید کرد: منتظر تصمیمات دولت امریکا در 22 اردیبهشت نیستیم و برای همه شرایط برنامه‌ریزی کردیم.

سخنگوی دولت با با بیان اینکه همه منابع ارزی کشور شناخته شده است، تصریح کرد: 100 میلیارد دلار ورودی و منابع بازار ارز است، درحالی که مصرفمان کمتر از این مقدار است و بنابراین، فزونی عرضه به تقاضای دلار داریم.

وی ادامه دارد: سامانه «نیما» که امروز توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، امکان قاچاق را کم می‌کند و ساختار شفافی را برای ورود و خروج بازار ارز مشخص می‌کند.

نوبخت با بیان اینکه متعهد شده‌ایم کالاهای وارداتی را با قیمت دلار چهار هزار و 200 تومانی ثبت سفارش کنیم، گفت: برای برخی کالاهای اساسی که با ارز مبادله‌ای سه هزار و 800 تومانی وارد می‌شد، دولت با اختصاص سه هزار میلیارد تومان یارانه این فاصله را پر خواهد کرد.

سخنگوی دولت افزود: بر این اساس به وزارت جهاد کشاورزی یک هزار و 980 میلیارد تومان، وزارت صنعت، معدن و تجارت 220 میلیارد تومان و وزارت بهداشت نیز 800 میلیارد تومان برای واردات کالاهای اساسی یارانه تخصیص خواهد یافت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار