همسر شهید مدافع حرم «حجت اسدی» در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

هر جا کم می‌آورم به قرآن پناه می‌برم/ انس با قرآن راه درست را پیش روی انسان قرار می‌دهد

همسر شهید مدافع حرم گفت: در مواقع دلتنگی‌های زیاد، توسل و در پناه قرآن بودن به من آرامش می‌دهد، به گونه‌ای که هر جا در زندگی مشکلات بر من فشار می‌آورد و به اصطلاح کم می‌آورم، به قرآن متوسل می‌شوم.
کد خبر: ۲۸۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱ - 16June 2018

خانم نظری، همسر شهید مدافع حرم «حجت اسدی» در گفت وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در رابطه با اهتمام شهید به انس با قرآن و زندگی بر اساس معارف نورانی آن، اظهار داشت: قبل از ازدواج فعالیت هایی در زمینه تفسیر، ترجمه و حفظ قرآن انجام می دادم، اما با ازدواج با شهید زمینه های جدیدی در رابطه با انس بیشتر با قرآن در زندگی من ایجاد شد، زیرا که وی تاکید بسیاری به بحث تدبر در قرآن داشت.

وی افزود: شهید به دلیل آن که سال ها در حوزه درس خوانده و طلبه بود، به زبان عربی اشراف داشت و زمانی که قرآن می خواند به خوبی متوجه معانی آن می شد، در آیات تدبر می کرد.

همسر شهید مدافع حرم با اشاره فعالیت های قرآنی خود پس از ازدواج با این شهید بزرگوار، بیان کرد: در دوران عقد حفظ قرآن را آغاز و بخش هایی از سوره مبارکه بقره را حفظ کردم، که حفظ همین تعداد آیات بر زندگی ام تاثیر خاصی داشت.

وی با بیان این که آیه شریفه «واستعینوا بالصبروالصلاه» همواره در وی تاثیر داشته است، یادآور شد: این آیه قرآن که دعوت به نماز و شکیبابی و صبر است در من تاثیر بسیاری داشته به طوری که سعی کردم با عمل به آن، صبر را سرلوحه خود در زندگی زناشویی، خانوادگی و اجتماعی قرار دهم، زیرا معتقدم هیچ چیزی به اندازه صبر و گذشت به انسان آرامش نمی دهد.

همسر شهید مدافع حرم با بیان این که راه  شهدا با قرآن پیوند خورده است، تاکید کرد: همسرم تمام تلاش خود را به این موضوع معطوف کرده بود، که در مسیر زندگی عامل به قرآن باشد و در زمینه قرآنی نیز فعالیت های بسیاری انجام و وقت بسیاری را هم به تلاوت قرآن اختصاص می داد، به طوری که  تلاوت قرآن به صورت روزانه، حتی یک آیه قرآن از جمله کارهای ثابت وی بود. در ماه رمضان به صورت ویژه به ختم کامل قرآن می پرداخت.

هر جا کم می آورم به قرآن پناه می برم/ انس با قرآن راه درست را پیش روی بانوان می گشاید

وی ادامه داد: به نظرم تلاوت قرآن و حتی خواندن کلمات قرآن به انسان آرامش می دهد و در جسم انسان نیز تاثیر مثبتی دارد، به طوری که کسانی که با قرآن مانوس هستند و اهتمام به تلاوت آیات الهی دارند، چهره های نورانی داشته و با وقار و متانت در برابر مشکلات و سختی های زندگی صبر می کنند.

همسر شهید مدافع حرم تاکیدکرد: تاسی به همین آیات راه را برای شهدا و خانواده های آنها هموارتر می کند، برای مثال آیه شریفه: «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون »، «و گمان مبر آنان كه در راه خدا كشته شده اند، مردگانی هستند، بلكه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند». همین آیه پذیرش شهادت همسرم را برایم سهل تر کرد چرا که بعد از شهادت همسرم برای من این آیه به وضوح ثابت شد که همسرم صدای من را می شنید و خواسته هایم را اجابت می کند.

هر جا کم می آورم به قرآن پناه می برم/ انس با قرآن راه درست را پیش روی بانوان می گشاید

وی گفت: راه شهدا و خانواده شهدا یکی است و اگرچه بعد از شهادت شهیدان زندگی برای خانواده شهدا به ویژه همسران آنها دشوار می شود، اما در مواقع دلتنگی های زیاد، به نظرم توسل و پناه به قرآن به انسان آرامش می دهد، به گونه ای که هر جا در زندگی مشکلات بر من فشار می آورد و به اصطلاح کم می آورم، به قرآن متوسل می شوم.

همسر شهید مدافع حرم  اهتمام به بحث تدبر و ترتیل قرآن را یکی از موضوعاتی دانست که بانوان باید در زندگی نسبت به آن داشته باشند و ادامه داد: کسانی هستند که نمی توانند قرآن بخوانند و یا سواد ندارند، می توانند قرائت و تلاوت آن را گوش دهند.

وی با اشاره به این که کودکان از پدر و مادران خود در همه زمینه ها الگو برداری می کنند، تاکید کرد: همسرم اعتقاد داشت در صورتی که پدر و مادر به قرائت و حفظ قرآن در منزل اهتمام داشته باشند، فرزندان نیز همین گونه رفتار می کنند، که ما می خواهیم بنابراین همسرم به تربیت قرآنی فرزندان اهتمام خاصی داشت.

نظری  ادامه داد: در هیاهوی دنیا و این که امروز پدر و مادران دغدغه آینده فرزندان خود را دارند در صورتی که آنها را با قرآن آشنا و مانوس کنند، می توانند آرامش خاطر از تربیت آنها داشته باشند، زیرا که مانوس شدن با کلام الهی تاثیر بسیاری در زندگی انسان ها دارد، قرآن کریم می تواند دستگیر انسان در بسیای از مشکلات و معضلات اجتماعی باشد.

همسر مدافع حرم شهید با اشاره به اهتمام شهید به برنامه های مختلف قرآنی، خاطرنشان کرد: توجه وی به بحث قرآن تنها در منزل نبود بلکه حدود سه چهار سال قبل از شهادتش در هیات و مسجدی که رفت و آمد داشت دارالقرآنی تاسیس کرد که در حال حاضر هم فعال است و درآن جا تعلیم و آموزش قرآن کریم را پیگیری می کرد و  با توجه به این که مبلغ دین بود، بسیاری از جوانان را به قرآن و هیات جذب کرد.

هر جا کم می آورم به قرآن پناه می برم/ انس با قرآن راه درست را پیش روی بانوان می گشاید

وی با بیان این که همسرم به فراگیری علم توجه خاصی داشت، تصریح کرد: همسرم همیشه تاکید می کرد، فراگیری علم خوب است ولی فراگیری علم باید همراه با عامل بودن به آن باشد و با وجود آنکه سال ها در حوزه درس  خوانده و طلبه بود، اما هرگز ملبس به لباس روحانیت نمی شد و  معتقد بود هنوز به حدی نرسیده که این لباس را بر تن کند.

همسر این شهید مدافع حرم درباره تاثیر انس بانوان با قرآن بر اصلاح سبک زندگی و حرکت جامعه به مسیر تربیت قرآنی، یادآور شد: وقتی در کنار تلاوت قرآن، آیه های این کتاب آسمانی را در زندگی خود کاربردی کنیم، بدون شک خداوندی که آفریننده ما انسان ها است و به نیازهای ما واقف است بهترین راه را در مسیر ما قرار می دهد.

 شهید، طلبه ای مجاهد و ذاکر و خادم اهل‌بیت (ع) سابقه خادمی شهدا در مناطق فکه، معراج شهدای اهواز، دارساوین کردستان، خادمی زوار اربعین اباعبدالله در کربلا را داشت. کربلایی حجت اسدی فروشگاه‌های محصولات فرهنگی حسین جان (ع) را در قزوین راه‌اندازی کرد. از وی سه فرزند به یادگار مانده است. شهید حجت اسدی، سوم اسفند 94 در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) در انفجارهای انتحاری پی در پی اطراف حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار