وصیت‌نامه شهید مدافع حرم 8/

دخترم؛ سوریه رفتن من تکلیف بود/ رضایت پدر در حفظ حجاب توست

شهید «اسماعیل خانزاده» از شهدای مدافع حرم در بخشی از وصیت‌نامه خود خطاب به دخترش آورده است: «بدان که بابا بی‌نهایت تو را دوست داشت، اما چه کنم که بر من تکلیف بود و احساس مسوولیت داشتم».
کد خبر: ۲۹۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ - 20May 2018

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، وصیت‌نامه شهدا مسیر عاقبت‌بخیری و رسیدن ما به خداست. با درک درست وصیت شهدا و عمل به آن می‌توانیم در مسیری قدم بگذاریم که مورد رضایت پرودگار متعال است. در این راستا بخش مهمی از وصیت‌نامه شهید مدافع حرم «اسماعیل خانزاده» را برایتان بازگو می‌کنیم.

دخترم؛ سوریه رفتن من تکلیف بود/ رضایت پدر در حفظ حجاب توست

متن وصیت‌نامه بدین شرح است:

«ای دختر عزیزم؛

جگرگوشه‌ی بابا، خیال نکن من بیخیال تو بودم، بدان که بابا بی‌نهایت تو را دوست داشت، اما چه کنم که بر من تکلیف بود و احساس مسؤولیت داشتم.

بابا لحظه‌ای از یاد تو غافل نخواهد شد و در تمام مراحل زندگی بیاد تو خواهم بود، ولی اگر دوست داری بابا هم از تو راضی و خوشحال شود، حفظ حجاب و شعائر دینی‌ست و اگر روزی حافظ قرآن شدی بیاد من هم باش و برای شادی روح من قرآن تلاوت کن و همچون شبها که برای من آیت‌الکرسی می‌خواندی، بیا سر قبر بابا بخوان...»

برپایه این گزارش، شهید «اسماعیل خانزاده» در روستای «زنگی کلا دابو» واقع در شهرستان محمودآباد متولد شد و در سن ۳۱ سالگی در ۲۹ آذر ماه همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در منطقه حلب سوریه در درگیری با اشرار داعش به شهادت رسید و از این شهید گرانقدر یک فرزند پنج ساله به نام نرگس به یادگار مانده است.

این شهید عزیز نخستین شهید مدافع حرم شهرستان محمودآباد است که پیش از این 10 شهید مدافع حرم از مازندران به دست تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه به شهادت رسیده بودند.

وی خادم افتخاری آستان مقدس امام‌زاده عبدالله (ع) بود. این امامزاده در ۱۲ کیلومتری جنوب غربی آمل و در روستای «اسکومحله» قرار دارد که از شاخص‌ترین و پر زائرترین زیارتگاه‌های ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 116

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار