حجت‌الاسلام افتخاری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هویت ایرانی اسلامی جوانان کشورمان مورد هجمه آمریکایی‌هاست

نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از بزرگترین خواسته‌های آمریکایی‌ها را وابستگی ایران به این کشور عنوان کرد و گفت: رشادت، شهامت و شهادت‌های رزمندگان در طول انقلاب اسلامی باعث شکست توطئه‌های دشمنان کشورمان شده است.
کد خبر: ۲۹۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 21May 2018

هویت ایرانی اسلامی جوانان کشورمان مورد حجمه آمریکایی‌ها«حجت‌الاسلام مهدی افتخاری» نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه دوران دفاع مقدس اوج نمایش اقتدار، استقلال و توانایی کشورمان بود، اظهار داشت: یکی از بزرگترین افتخارات کشور ما دوران دفاع مقدس است که با ایدئولوژی اسلامی، انسانی و قرآنی که توسط حضرت امام (ره) پیاده شد، خیل عظیمی از جوانان را برای دفاع از کشور راهی جبهه نبرد با رژیم بعثی کرد و منجر به پیروزی بزرگ ملت با اتکاء بر خودباوری، اعتماد به نفس و توانمندی خویش شد.

وی با اشاره به حمایت گسترده کشورهای سلطه‌گر غربی و شرقی از رژیم بعث عراق افزود: تجهیزات جنگی و ادوات نظامی دشمن بعثی به مراتب از ما بالاتر بود، اما ما با کمترین امکانان در مقابل این رژیم و حامیانش ایستادگی کردیم و مانع از تحقق اهداف بدخواهان جمهوری اسلامی شدیم.

افتخاری ادامه داد: با شکست ارتش بعثی عراق، کینه و توطئه دشمنان علیه انقلاب اسلامی تمام نشده است و تصور اینکه دفاع مقدس یعنی دفاع در برابر عراق در جنگ هشت ساله و امروز تهدید و خطری متوجه ما نیست، تصور اشتباهی است. دشمن برای رسیدن به آرزوهایش شبانه‌روز در حال برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی است، لذا در این برهه از زمان که فتنه‌گران دست‌پرورده دشمن  در حال انجام اقدامات ضد انسانی و اسلامی در منطقه هستند، ما باید هوشیارتر از گذشته عمل کنیم که در این راستا دست کم گرفتن دشمن به ضرر منافع کشورمان خواهد بود.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه دفاع مقدس مختص به زمان خاصی نیست، تصریح کرد: دفاع از هویت، انسانیت، ایمان، مذهب و عقیده مربوط به دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیست و نباید با اتمام جنگ پرونده دفاع نیز برای ما بسته شود، چراکه امروز دشمنان اسلام و قرآن، کشور ما را از مهم‌ترین سرزمین‌های اسلامی تاثیرگذار در منطقه قلمداد می‌کنند و بر نقش و تاثیر ما در مبارزه با تروریست‌ها واقف هستند و همواره برای نفوذ و ضربه زدن به عقاید و باورهای ملت ما و به ویژه نسل جوان تلاش کرده‌اند و این اقداماتشان تا تحقق آمال و آرزوهایشان تداوم خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورها برای حفط عقاید و باورهای خود همیشه مورد هجمه مخالفان و دشمنان قرار گرفته‌اند، لذا باید برای مقابله با آنها همیشه آمادگی داشته باشیم.

افتخاری با اشاره به توان بالای دفاعی کشورمان گفت: در جنگی که بر ما تحمیل شد، با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور در مقابل متجاوزان غرب و شرق ایستادیم و سرانجام تمام تلاش‌هایمان شکست سنگین استکبار جهانی شد، اما امروز جنگ ما فیزیکی نیست؛ چراکه دشمنان توان رویارویی نظامی با ما را ندارند که اگر این امر برای آن‌ها میسر بود لحظه‌ای در این زمینه درنگ نمی‌کردند. لذا امروز می‌کوشند تا با به کارگیری تمام حربه‌ها ملت ما را به آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی بدبین کرده تا از این طریق زمینه را برای رویارویی نظامی با ما فراهم کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تمام توجه خود را برای سلطه بر کشورهای اسلامی معطوف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راهکار برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکایی‌ها آگاه کردن نسل جوان نسبت به تاریخچه این کشور است، جوانان ما باید با مطالعه کردن اقدامات دولتمردان آمریکا در طول تاریخ کوتاه کشورشان متوجه جنایات و خیانت‌های مقامات و حامیان این کشور شوند، لذا فکر اینکه دولتمردان این کشور دلسوز ملت ما هستند سراب و توهم بزرگی است که اصرار بر باور این موضوع باعث ایجاد شکاف عقیده‌ای در جامعه می‌شود و ارزش‌ها و دستاوردها و هرآنچه که از انقلاب و دوران دفاع مقدس از عزت، اقتدار و سرافرازی کسب کرده‌ایم را مورد خطر قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام افتخاری وابستگی ایران به آمریکا را از بزرگترین خواسته و اهداف این کشور عنوان کرد و گفت: رشادت‌ها، شهامت‌ها و شهادت‌های رزمندگان ما در طول انقلاب باعث شد تا به دور از هرگونه مداخله آمریکایی‌ها در امورات کشورمان به طور مستقل عمل کنیم و امروز به جایگاهی برسیم که تهدید بزرگی برای آنها محسوب شویم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در صدد هستند تا با تحت فشار قرار دادن اقتصاد ما وضعیت معیشتی زندگی ملت ما را به چالش بکشند، تصریح کرد: وضعیت بغرنج اقتصادی و مشکلات معیشتی زندگی مردم انکارپذیر نیست، اما تمام مشکلات داخلی کشور باید توسط مسوولان نظام برطرف شود؛ لذا اعتقاد به از بین رفتن مشکلات کشور از سوی بیگانگان که در افکار برخی مسوولان وجود دارد، باعث می‌شود که هویت و کرامت ایرانی اسلامی ما خدشه‌دار شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار