دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آشنایی با راکت ضد تانک «اس پی جی ۹»

راکت ضد تانک اس پی جی ۹ که راکتی سبک است و شباهت زیادی به راکت ۷۳ میلیمتری نفربر بی‌ام پی ۱ دارد، در حوزه مقابله با تانک‌ها و نفربر‌های زرهی کارآمد است.
کد خبر: ۳۰۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ - 26July 2018
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، مقابله با ادوات سنگین زرهی در عرصه میادین نبرد همواره مورد توجه فرماندهان و کارشناسان نظامی بوده است؛ چراکه با تسلیحات انفرادی و سبک نمی‌توان در برابر غول‌های آهنین تاب آورد و گرداننده صحنه نبرد شد، از این رو به تسلیحات ضد زره موشکی و راکتی نیاز است.
 
راکت ضد تانک اس پی جی ۹ که راکتی سبک و شباهت زیادی به راکت ۷۳ میلیمتری نفربر بی‌ام‌پی ۱ دارد و در حوزه مقابله با تانک‌ها و نفربر‌های زرهی کارآمد است، برای نخستین بار توسط کشور روسیه طراحی و تولید شده و اینک در ارتش همه کشور‌های بلوک شرق و ارتش بسیاری از کشور‌ها دیگر از جمله ارتش جمهوری اسلامی سازماندهی شده است.

آشنایی با راکت ضد تانک پی جی ۹براساس این گزارش، خرج پرتاب این راکت ضد زره همانند سلاح آر پی جی ۷ جدای از سرجنگی و خرج پرواز است و استقرار آن در مسیر پرواز بوسیله پره‌های خرج پرتاب صورت می‌گیرد.
 
این راکت با بهره‌گیری از خرج پرتاب نه تنها از سرعت دهانه بالایی برخوردار است، بلکه با استفاده از خرج پرواز سرعت آن در طول مسیر افزایش بیشتری نیز می‌یابد. نوع ضد نفر این راکت OG9 نام دارد.
 
این راکت دارای قطر ۷۳ میلیمتری و با بهره گیری از سر جنگی HEAT قادر به انهدام اهداف زرهی تا شعاع هزار و ۳۰۰ متری است.

راکت ضد زره اس پی جی ۹ از سوخت جامد دو مرحله‌ای استفاده کرده و سرعت اولیه آن ۴۳۵ متر بر ثانیه و سرعت نهایی آن ۷۰۰ متر بر ثانیه است.
 
انتهای پیام/ ۲۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار