مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«تین‌تاک» فضای امنی را برای نوجوانان فراهم می‌کند/ ستاد اجرایی فرمان امام در ۵۰ طرح دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده است

حمیدرضا امیری‌نیا گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان داشته است که در ۵۰ طرح دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرده است.
کد خبر: ۳۰۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ - 31July 2018

روحیه ایثار و فداکاری، روح حاکم بر تمام فعالیت‌های ستاد فرمان امام است/ سرمایه گذاری در 50 طرح دانش بنیانحمیدرضا امیری‌نیا مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در امور شرکت‌های دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان داشته است؛ به همین جهت موسسه دانش‌بنیان «برکت» بعنوان رکن چهارم ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بنا نهاده شد. با اهمیت دادن به حوزه فناوری مخصوصا حوزه «آی‌تی» و فضای مجازی کار‌های بزرگی انجام شده است. تاکنون در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) 600 طرح بررسی شده است که از این بین در 50 طرح سرمایه‌گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: بخش‌های مهمی در حوزه‌‎های فضای مجازی و «آی‌تی» وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، حوزه کودک و نوجوان است؛ لذا باید از مجموعه‌ و موسسه‌هایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند، حمایت‌های لازم صورت گیرد. برای مثال یکی از این مجموعه‌ها که به صورت مستقیم در زمینه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، موسسه دانش بنیان «تین‌تاک» است. ما از طرح و ساختار آن‌ها که آرامش و فضای امنی را برای دانش آموزان، کودکان و نوجوانان فراهم کرده است، حمایت‌های لازم را انجام دادیم تا فضای امنی را در اختیار نوجوانان قرار بدهیم.

امیری‌نیا در ادامه خاطرنشان کرد: حوزه‌های دیگری در زمینه «آی‌تی» مثل «آی‌.او‌.تی» (IOT) و بحث‌های سخت‌افزاری زیر مجموعه‌های «آی‌تی» همه مواردی بوده که در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان رویکرد اصلی حمایت می‌شود و امروز در بحث فناوری نوین برای ساختن آینده بهتر یک رویکرد اجتناب ناپذیر است. ما باید از نسل جوان‌ شروع کنیم، آن‌ها که اکثرا به این حوزه علاقه‌مند هستند، باید تسلط لازم را هم پیدا کنند. امیدواریم مجموعه‌هایی که در حوزه فناوری مخصوصا آن‌هایی که زمینه‌ساز آموزش و تربیت نسل جوان و نوجوان و کوکان هستند بتوانند موفقیت لازم را کسب کنند.

مشاور امور شرکت‌های دانش‌بنیان ستاد فرمان امام (ره) در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعنوان یکی از نهاد‌های عمومی زیر نطر مجموعه بیت رهبری فعالیت می‌کند، لذا مسئولیت‌های مهمی را بر دوش دارد. بنیاد دانش‌بنیان برکت با رویکرد اشتغال‌زایی در بین جوانان شروع به فعالیت کرد و قطعا بدون داشتن روحیه ایثار و مقاومت و فداکاری نمی‌شود در این حوزه‌ها موفق بود. روح حاکم بر فعایت‌های ستاد، ایثار و فداکاری است.

وی با اشاره برنامه ستاد فرمان اجرایی امام در مناطق محروم اظهار داشت: ما اکنون در استان‌های محروم برنامه‌های جدی داریم. مدرسه‌سازی، مسجد‌سازی و کار‌آفرینی با رویکرد‌های دانش بنیان که اخیرا ستاد داشته است، نگاه ویژه‌ای به اشتغال‌زایی بین متخصصان و دانش آموختگان مناطق محروم دارد و قطعا اگر بخواهیم این حوزه توسعه پیدا کند باید روحیه ایثار و فداکاری، روح حاکم بر تمام فعالیت‌های شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها