مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان:

سادگی علت پیروزی‌های ما در دوران دفاع مقدس بود/ ترویج سادگی نیازمند جهاد فکری است

سردار «مهدی ظفری» با تأکید بر این‌که سادگی باعث پیروزی‌های ما در دوران دفاع مقدس شد، گفت: در دفاع مقدس، دشمن به اصطلاح تا دندان مسلح بود و نیرو‌های ما فقط با یک «کلاشنیکف» وارد صحنه شده بودند.
کد خبر: ۳۰۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ - 13August 2018

شخصی که در دوران دفاع مقدس ساده بود امروز موفق تر از بقیه استسردار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، با اشاره به این‌که سادگی و ساده‌زیستی جزو عملکرد‌های روزانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی دارای اهداف کلی، کلان و راهبردی است؛ یک هدف اجرای اصول و ارزش‌های دینی و اسلامی هم در سطح کشوری هم جهانی و دیگری نیز الگوسازی و ترویج فرهنگ‌های دینی و ارزش‌های انسانی است.

وی با بیان این‌که یکی از الگوسازی‌ها و فرهنگ‌های دینی و ارزش‌های انسانی، اصل ساده‌زیستی همراه با صداقت است، افزود: در دفاع مقدس علاوه بر این‌که همه نیرو‌ها خصوصا فرماندهان، اصل سادگی را پذیرفته بودند، اصل سادگی یکی از اصول جنگ به‌شمار می‌رود و جزو آیین دینی ما نیز به حساب می‌آید که در رزمنده‌ها می‌شد آن را دید.

سردار ظفری بیان داشت: در آن روز‌ها بر عکس دشمن، نیرو‌های ما با حداقل‌ها در اردوگاه‌ها زندگی می‌کردند که همین تمرین باعث می‌شد تا درون زندگی هم خواسته‌های زیادی نداشته باشند و به حداقل‌ها قانع باشند، شیرین‌ترین زندگی‌ها هم زندگی‌های دوران دفاع مقدس بود؛ چرا که باید بدانیم به دنبال سادگی، آرامش هم هست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: اگر امروزه جامعه ما گرفتار دوری از اصل سادگی شده است، پس ما غفلت کردیم؛ چرا که یکی از علل آن تجمل‌گرایی و به سمت مادیات رفتن است و هرچه بیشتر به سمت آن حرکت کنیم، بیشتر درگیر خواهیم شد.

وی با تأکید بر این‌که سادگی باعث پیروزی‌های ما در دوران دفاع مقدس شد، افزود: در دفاع مقدس، دشمن به اصطلاح تا دندان مسلح بود و نیرو‌های ما فقط با یک «کلاشنیکف» وارد صحنه شده بودند. اصولا شخصی که در دوران دفاع مقدس سادگی را سرلوحه زندگی خود قرار داده بود، امروز موفق‌تر از بقیه است.

سردار ظفری خاطرنشان کرد: اعتقاد ندارم که مادیات بد است یا مهم نیست، ولی اصل نیست؛ اصل عشق و دلدادگی است و آرامش که معمولا به پول نیست؛ کما اینکه ثروتمندانی هستند که آرامش در زندگی ندارند.

وی با تأکید بر این‌که جامعه دینی باید شهره‌ سادگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: سفارش من به جوانان و خانواده‌ها این است که فرهنگ و نگاه غربی را کنار بزنند، بدعادتی و بدفرهنگی را کنار بگذارند و شروع کننده‌ سادگی باشند. برای این کار نیاز به جهاد فکری است که اصلاح شود. رهبر معظم انقلاب هم تاکید بر زندگی ساده دارند و اگر به این فرمایش عمل شود، موفق هستیم و شروع زندگی ساده راه پیروزی است و نیز توصیه می‌کنم که زندگی‌نامه شهدا را مطالعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار