12 ذی الحجه: ورود کاروان امام حسین (ع) به "وادی العقیق"

کاروان امام حسین (ع) که از مکه راهی کربلا شده در روز شنبه مورخ 12 ذی الحجه سال 60 هجری قمری به وادی العقیق رسید، شرح وقایع این روز را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۳۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ - 07October 2014

12 ذی الحجه: ورود کاروان امام حسین (ع) به

به گزارش گروه سایر رسانه ها دفاع پرس، کاروان کربلا در روز شنبه مورخ 12 ذی الحجه سال 60 هجری قمری وارد وادی عقیق شد. برخی دراین محل برای حج احرام می بندند چون نزدیکتر از ذولحلیفه به مکه است.

 
در این منزل، عون و محمد فرزندان عبدالله بن جعفر طیّار به خدمت امام حسین (ع) رسیدند و با خود نامه ای از پدرشان آورده بودند که در آن درخواست شده بود که حضرت ابا عبدالله (ع) از رفتن به کوفه منصرف شده و به مکه بازگردد. 
 
همزمان با نوشتن نامه، عبدالله بن جعفر، نزد عمرو بن سعید- حاکم مکه - رفت و برای امام حسین(ع) امان گرفت و آن را به همراه نامه ای توسط برادر عمرو بن سعید به خدمت آن حضرت بزرگوار فرستاد. عبدالله نیز آمد و امام را در «ذات عرق» ملاقات نمود و امان نامه را برای ایشان قرائت کرد.
 
امام حسین (ع) از مراجعت به مکه امتناع ورزیدند و فرمودند: «رسول خدا را در خواب دیدم که مرا فرمان داد تا به حرکت خود ادامه دهم و من چیزی را که رسول خدا (ص) فرمان داده است، انجام خواهم داد.»
 

سپس امام به نامه عمرو بن سعید پاسخ دادند.عبدالله بن جعفر و یحیی بن سعید از امام حسین علیه السلام جدا گردیدند؛ اما دو فرزند عبدالله، نزد ایشان ماندند. او به فرزندان خود سفارش کرد تا در ملازمت امام (ع) باشند؛ ولی خود عذرخواهی نموده و بازگشت. گفته شده امام حسین علیه السلام در این منزل با بشر بن غالب دیدار کردند.

نظر شما
پربیننده ها