نماهنگ "آغازگر فتح"

یادی از شهید فلاحی و ناجیان پاوه

غائله پاوه و به محاصره درآمدن این شهر توسط ۲۰ هزار نیروی ضد انقلاب عرصه‌ای بود تا حافظان این مرز و بوم از جمله سرلشکر شهید ولی‌الله فلاحی و دیگر دلاورمردان نیروهای مسلح، کشور را از چند پاره شدن برهانند.
کد خبر: ۳۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ - 27October 2014

یادی از شهید فلاحی و ناجیان پاوه

«انسان از راه اندیشه پرواز میکند، کاوش میکند، میبیند، به رازها پی میبرد، مناعت طبع پیدا میکند، از اسارت هوسها، غرضها، حسادتها، خودبینیها رها میشود و سرانجام از راه اندیشه به آرامش درون میرسد. به اقلیم وجود پا مینهد و بر دیدگاهی رفیع میایستد و افق بیکران و نامتناهی اقلیم الهی را میبیند و بر صفحه رادار اندیشه خود، عوارض مادی را نمیبیند، یک صفحه شفاف روحانی و ربانی میبیند که لکههای عوارض مادی بر آن محسوسند.» (سخنی از شهید فلاحی)

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر شهید ولیالله فلاحی از جمله افراد مؤثری بود که در یکی از مقاطع بحرانی و پرآشوب، در خدمت به انقلاب نوپای اسلامی، خوش درخشید. شهید فلاحی، با موافقت شورای عالی انقلاب به فرماندهی نیروی زمینی و پس از چندی به ریاست عالی ستاد مشترک منصوب شد؛ سپس از جانب حضرت امام(ره)، بعد از عزل بنیصدر اختیارات فرماندهی کل قوا به وی تفویض شد. در آن زمان ارتش و کشور با برخی موانع و مشکلات روبه رو بود؛ ازجمله تبلیغ و ترویج شعار انحلال ارتش، بدبینی تودههای مردم به سران ارتش، عدم اجرای مقررات و انضباط در ارتش، ایجاد تردید و اغتشاش توسط عناصر گروهکی و وابستگان مستقیم و غیر مستقیم به آمریکا در صفوف و بدنهی ارتش، طرح توطئههای مختلف همانند طرح کودتای نقاب و اغتشاش و آشوب در کردستان و آذربایجان (همانند حمله و یورش به پادگانهای سنندج ـ نقده ـ مریوان، پاوه) اغتشاش در گنبد و خوزستان. همچنین تنها سه ماه از انتصاب شهید فلاحی به ریاست ستاد می گذشت که تهاجم گسترده رژیم عراق به مرزهای کشورمان آغاز شد.

اما وی با ایمان به انقلاب اسلامی و رهبری آن با تلاشی شبانهروزی هر آنچه توان داشت در طبق اخلاص نهاده و هر جا به وجودش نیازی بود حضور یافت و در شرایط آن روز با رهنمود رهبر کبیر انقلاب، گفتار و رفتار سرلشکر فلاحی امیدبخش و دلگرم کننده بود.

غائله پاوه و به محاصره درآمدن این شهر توسط ۲۰ هزار نیروی ضد انقلاب نیز عرصهای بود تا حافظان این مرز و بوم از جمله شهید چمران، شهید کشوری، شهید شیرودی، شهید وصالی، شهید سهیلیان و بسیاری دیگر دست در دست یکدیگر این شهر راه نجات داده و کشور را از چند پاره شدن برهانند؛ که در این میان شهید فلاحی نیز با حضور خود در کسوت فرمانده نیروی زمینی ارتش نقش مؤثری در رها ساختن پاوه از محاصره داشت. در این باره شهید فلاحی در سخنانی تاکید میکند: "درست است که ما نجات پاوه را مرهون خدا، بیان امام(ره) و پایداری پاسداران، نیروهای انتظامی و مردم میدانیم؛ ولی من در پیشگاه وجدان خودم و در بارگاه ابدیت، نجات پاوه را مرهون کشوری (شهید احمد کشوری) میدانم".

و پایان عمر این امیر خستگیناپذیر ۳۳ سال پیش در ۷ مهر سال ۱۳۶۰بود. در این روز پنج تن از فرماندهان رده بالای ارتش و سپاه (سرلشکر فلاحی، سرتیپ نامجو، سرتیپ فکوری، یوسف کلاهدوز و محمدعلی جهانآرا) که جهت تقدیم گزارش عملیات ثامنالائمه(ع) به امام خمینی(ره) عازم تهران بودند در نزدیکیهای تهران و در سقوط هواپیمای سی ۱۳۰به شهادت میرسند.

نماهنگ "آغازگر فتح" تلاشی کوچک است برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این اسطوره بزرگ ارتش که با بیش از ۳۰ سال خدمت صادقانه به این مرز بوم در نهایت خون خود را نثار اسلام و انقلاب کرد.

 

{$sepehr_old_video_32283}
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار