امام جمعه موقت بیرجند:

موشک به فضا فرستادیم اما همچنان خودروهایی می‌سازیم که انسان می‌کشد!

حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی گفت: ما موشک به فضا فرستادیم اما همچنان خودروهایی می‌سازیم که آدم می‌کشد و باید صنعت خودروسازی از این وضعیت خارج شود.
کد خبر: ۳۲۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ - 14December 2018

موشک به فضا فرستادیم اما همچنان خودروهایی می‌سازیم که آدم می‌کشد!به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت الاسلام «سیدمحمدباقر عبادی» امام جمعه موقت بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، اظهار داشت : یکی از توصیه های موکد قرآن و روایات پاکیزگی نیت و اخلاص است.

وی با بیان اینکه نیت نشانه شخصیت انسان است افزود: اگر بخواهیم جایگاه خودمان‌ را در پيش خداوند ببینیم، به نیات خود باید مراجعه کنیم که اگر دقت کنیم می بینیم خیلی بدهکار درگاه حق هستیم.

امام جمعه موقت بیرجند بیان داشت: اصل اخلاص که از خلوص و پاکی می آید، یعنی پاک کردن نیت از شرک و ریا و طبیعتاً اخلاص نقطه مقابل شرک است که تزکیه و مراقبت می خواهد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر اخلاص در امورات شخصی جاری باشد یکی از کارهای مهمی که اتفاق می افتد این است که خداوند خودش به شخصه متکفل امور و مصالح بنده می شود، گفت: امام صادق می فرماید «اخلاص آن چیزی است که انجام می دهیم و جز انتظار ستایش از خدا از کسی انتظار نداشته باشیم».

وی متذکر شد: در همین راستا اگر در اداره کار خیری کردیم که رییسمان ندید و چیزی نگفت نباید دلخور شویم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: سیستم ادارات در استان ما بسیار سخت گیر است و کسانی که از جاهای دیگر به استان ما می آیند این سخت گیری را می‌بینند که بازخورد بدی دارد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه باید به گونه اي به قانون نگاه کنیم و قانون را تفسیر کنیم که کار مردم حل شود، گفت: اگرچه این مسئله در استان ما ریشه فرهنگی دارد اما باید برای خدا این کار را بکنیم تا گره از مشکلات مردم حل شود.

وی در خطبه دوم با اشاره به نام‌گذاری روز پژوهش در تقویم، بیان داشت: باید دولتمردان بیشتر به پژوهش توجه کنند هرچند که نسبت به گذشته بسیار توجه می‌شود اما درعین‌حال احساس می‌شود در برنامه‌ریزی‌ها بیشتر به پژوهش توجه شود زیرا می‌شود با همین اعتبار کم با پژوهش هایی که توسط دانشگاه‌ها صورت می گیرد کارهای بزرگ انجام داد.

موشک به فضا فرستادیم اما همچنان خودروهایی می‌سازیم که آدم می‌کشد!

امام جمعه موقت بیرجند افزود: همان‌طور که در موضوعات دیگر از پژوهش استفاده می‌شود، امیدواریم خودروسازان ما بیشتر به دانشگاه‌ها سر بزنند‌ و ارتباط بگیرند که مسلماً کوتاهی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: ما موشک به فضا فرستادیم اما همچنان خودروهایی می‌سازیم که آدم می‌کشد که باید صنعت خودروسازی از این وضعیت خارج شود.

وی درخصوص روز حمل و نقل و رانندگان در تقویم عنوان کرد: کسی که اهمیت حمل‌ونقل را در استان ما نمی‌داند جناب آقا دکتر «نوبخت» است که جاده بیرجند-قاین را هنوز دولت نتوانسته بسازد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچه  تذکر دادیم و وزیر استیضاح شد بازهم دولت اقدامی نکرد، گفت: یکی از کسانی که باید به این موضوع توجه کند رییس سازمان برنامه‌وبودجه است و رئیس‌جمهور هم باید بیش‌تر توجه کنند.

رژیم آمریکا بالاترین تروریسم در دنیا است

حجت الاسلام عبادی در ادامه سخنانش تبیین کرد: هر جا آمریکایی ها دلشان خواست آدم کشتند و بازهم فریاد حقوق بشر سر دادند، بالاترین تروریسم در دنیا بر اساس آمارهای رسمی یقیناً رژیم آمریکا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که می‌گویند موشک نداشته باشیم می‌خواهند شرایط به زمانی برود که صدام ما را موشک‌باران می‌کرد و نمی توانستیم جواب بدهیم، بیان داشت: مذاکره با آمریکا نهایتش همچنین درخواستی توسط آمریکاست.

امام جمعه موقت بیرجند اعلام کرد: بالاخره رژیم آل سعود پای مذاکرات یمن آمد، چند سال پیش که جنگ یمن راه افتاد آن زمان رهبری گفتند رژیم آل سعود در باتلاق یمن فرو خواهد رفت و امروز می بنید این حرف محقق شد.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه بقیه حرف‌های رهبری هم از این جنس است و محقق خواهد شدف گفت: حرف های رهبر انقلاب فقط یک تحلیل سیاسی نیست و باید بالاتر از آن برشمرد.

وی ادامه داد: رهبری در دیدار با خانواده شهدا فرمودند «دشمن گفته تابستان داغی در پیش است»، دشمن روی ایران تمرکز کرده بودند اما متاسفانه سوءتدبیری‌هایی انجام شد و دلار به مرز 20 هزار تومان رسید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس بانک مرکزی برکنار شد و محاكمه هم شده است، یادآور شد: هرچه مجلس به وی تذکر داد، فقط شنید و رفت.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: متأسفانه نظارتی هم نیست اما رییس جدید بانک مرکزی هفتاد درصد توصیه‌های مجلس را رعایت کرد و دیدید که دلار به زیر 10 هزار تومان رسیده است.

وی در خصوص نقشه های دشمنان برای ایران گفت: فشار اقتصادی، گل‌وبلبل نشان دادن نظام سرمایه‌داری و... جز نقشه دشمن است که امروز مدیریت همین نظام سرمایه داری را در «فرانسه» می‌بینید که چه خبر است.

امام جمعه موقت بیرجند یکی از کارهای مهم در کشور را پرداختن به مسئله انرژی هسته‌ای دانست و افزود: انرژی هسته ای، موشک‌ها و نفوذ جمهوری اسلامی و گفتمان ما در حمایت از قدس و فلسطین از جمله مولفه های اقتدار ما محسوب می شود که بسیار هم تأثیر دارد.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: این گفتمان موجب قدرت و توانمندی ما می‌شود، کسی فکر نکند ما دست بکشیم آن‌ها کوتاه می‌آیند بلکه حتی اگر جمهوری اسلامی نباشد بازهم آن‌ها نمی‌خواهند در ایران کشور قدرتمندی باشند.

وی تصریح کرد: این جوان نفهم آل سعود فکر می کند با دست کشیدن از آرمان فلسطین و در کنار اسرائیل قرار گرفتن موفق خواهد شد والله تیر خلاص را به آل سعود زده و یقینا آل سعود که اگر یک روزنامه‌نگار از او انتقاد کند او را قطعه‌قطعه می‌کند در دنیا ضربه محکمی خورده است.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: قدرت نرم ما بسیار اهمیت دارد، خدامحوری در برابر اومانیسم که حرف جدیدی است که مطرح می‌شود و یک عده فکر می‌کنند ما سکولار باشیم دست از سر ما بردارند این‌گونه نیست حتی اگر یک دولت سکولار بیاید باز هم آمریکایی ها نمی خواهند در ایران کشور قدرتمندی باشد.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: در این فشار اقتصادی که برخی استخوان‌هایشان خرد می‌شود، هرکس می‌تواند با خدا آشتی کند و دست خلق را بگیرد و خدا بالاترین گناهان را خواهد بخشید.

وی گفت: بدانید کوفه تکرار نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار