نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس:

امنیت امروزی را مدیون جانفشانی شهدا هستیم/ در معرفی اسطوره‌های کشور به نسل جدید کوتاهی نکنیم

نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسطوره‌های کشورمان را باید به خوبی به فرزندان خود معرفی کنیم، گفت: امنیت و آسایش امروزی را مدیون جانفشانی شهدایی هستیم که از جان خود گذشتند تا ما این آرامش و آسایش را داشته باشیم.
کد خبر: ۳۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ - 10January 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «اسفندیار اختیاری» نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای اقلیت دینی که عصر امروز با حضور خانواده‌های شهدای اقلیت دینی کشورمان و جمعی از فعالان عرصه حماسه و جهاد که به همت گروه مردمی خادمین شهدا- فدک برگزار شد، اظهار داشت: در چند صد سال گذشته جنگ‌های زیادی علیه کشورمان تحمیل شده است که در هر کدام از این جنگ‌ها بخشی از خاک کشورمان را از دست داده‌ایم؛ اما تنها جنگی که یک وجب از خاک کشورمان را از دست نداده‌ایم، دفاع مقدس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه «چو ایران نباشد، تن من مباد»، گفت: شهدای گرانقدر ما این جمله را عملی کردند و از جان خود گذشتند تا ما آرامش و امنیت امروزی را داشته باشیم.

نماینده ایرانیان زرتشتی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهدای کشور ما در کنار هم جنگیدند و از همدیگر نپرسیدند که از کدام دین و شهر هستند، تصریح کرد: وقتی کشور ما در معرض تعدی و تجاوز دشمن قرار گرفت، ملت ما از هر دین و آیینی در مقام دفاع برآمدند و از کشورمان با جان و دل دفاع کردند.

لزوم معرفی اسطوره‌های کشورمان به فرزندان/ امنیت امروزی را مدیون جانفشانی شهدا هستیم

وی خطاب به مسئولان کشورمان، بیان داشت: مسئولان فرهنگ دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا را پیش روی خود قرار دهند؛ چون شهدای ما اولین اصل انسانیت را در نظر گرفتند.

اختیاری در ادامه با بیان اینکه نباید در معرفی اسطوره‌های کشورمان به فرزندان خود کوتاهی کنیم، گفت: نباید هیچ خط کشی بین شهدای ما باشد. باید خانواده‌های شهدای از هر قوم، زبان و آیینی مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: ما ایرانی‌ها جنگ طلب نیستیم؛ ولی اگر یک روزی کشورمان مورد تعدی قرار بگیرد با جان و دل از تمامیت ارضی کشورمان دفاع می‌کنیم.

در ادامه این مراسم، مادر شهید زرتشتی مهندس «فرهاد خادم» نیز با تاکید بر اینکه ما ایرانی‌ها ملت واحده هستیم، اظهار داشت: لوح زرین را باید به خانواده‌های شهدا بدهند؛ خانواده‌هایی که سالهاست، روز‌های غم انگیزی را در فقدان فرزندان خود سپری می‌کنند.

وی تاکید کرد: ایران از بین رفتنی نیست، دشمن می‌خواهد از ایران خرابه درست کنند؛ زهی خیال باطل! ما اجازه نمی‌دهیم ایران را به خرابه تبدیل کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم خانواده‌های شهیدان «فرهاد خادم، ویگن گاراپیدی و آلفرد گبری» مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند. 

لزوم معرفی اسطوره‌های کشورمان به فرزندان/ امنیت امروزی را مدیون جانفشانی شهدا هستیم

لزوم معرفی اسطوره‌های کشورمان به فرزندان/ امنیت امروزی را مدیون جانفشانی شهدا هستیم

لزوم معرفی اسطوره‌های کشورمان به فرزندان/ امنیت امروزی را مدیون جانفشانی شهدا هستیم

در پایان این مراسم حضار به تماشای فیلم سینمایی «سرو زیر آب» به کاگردانی «محمد‌علی باشه آهنگر» نشستند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار