لاله افتخاری:

مومنین به ولایت؛ حماسه آفرینان دفاع مقدس/ امروزه جنگ سخت هشت ساله به جنگ نرم تبدیل شده است

حماسه‌آفرینان دفاع مقدس کسانی بودند که به ولایت ایمان داشتند و هنگامی که ایمان به ولایت ریشه بنیان اصلی اعتقادات باشد، چنین حماسه‌ ماندگاری خلق می‌شود.
کد خبر: ۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸ - 18September 2013

مومنین به ولایت؛ حماسه آفرینان دفاع مقدس/ امروزه جنگ سخت هشت ساله به جنگ نرم تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "لاله افتخاری" رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، در نشست خبری جشنواره ملی نسل دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: در قرآن کریم آیات زیادی در رابطه با دو گروه آمده است، یکی گروهی که با شهادت خود پیامی را به ما رساندند و گروه دوم خانوادههایی که با روحیه جهادی از گروه اول حمایت کردند.
وی با اشاره به خلق حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بیان کرد: حماسه گران اصلی دوران دفاع مقدس خانوادههایی هستند که با ولایت مداری و ایثار خود، پای اعتقاداتشان مانده و حماسهای ماندگار خلق کردند. خانوادههای شهدایی که با تقدیم چند شهید باز هم به رزمندهها کمک کردند و فرزندان شهیدی که به پدران خود افتخار میکنند. اینان حماسهسازان اصلی دفاع مقدس هستند.

افتخاری تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با تاسی به فرهنگ عاشورا هیچگاه امام خود را تنها نگذاشتند و نسل جدید هم باید از ولایتمداری آن بزرگواران درس گرفته و همیشه در خط رهبری حرکت کنند .تمام دنیا در مقابل نسل حاصل از هشت سال دفاع مقدس بسیج شدهاند و همه رسانههای دنیا و ناتوی فرهنگی سعی در براندازی نظام جمهوری اسلامی و اختلال در ولایتمداریشان دارند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جنگ هنوز به پایان نرسیده و ما هنوز در جنگ هستیم. جنگی نرم که تمام لایههای کشور را مورد حمله خود قرار داده است. رهبر انقلاب در میان این نبرد، از ما حماسه اقتصادی میخواهد، کسبه، صنعتگران و چنین اقشاری باید توجه داشته باشند که گران فروشی و احتکار نکنند تا تولید کنندگان نیز با ارائه بسترهای مناسب تولید را به بهترین شیوه ادامه دهند تا بتوانیم با ادامه این مسیر به دعوت رهبری لبیک گفته و با مصرف صحیح حماسهای نو در اقتصاد خلق نماییم.

در ادامه حجت الاسلام روحالله ایکا عضو کارگروه روحانیون اولین جشنواره ملی نسل دفاع مقدس، با بیان اینکه ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، گفت: ما باید با اتکا به ولایت فقیه و حرکت در این مسیر در جنگها پیروز شویم.

وی ادامه داد: فرمان امام خمینی برای مشارکت در دفاع مقدس همگان را ملزم به پیروی از ولایت فقیه کرد. آن روزها ما فقط با دولت صدام نمیجنگیدیم بلکه با تمام دنیا در جنگ بودیم و  روحانیت نقش محوری در جنگ داشت.من از رسانه ملی گله دارم که چرا تا به حال به این موضوع به درستی نپرداخته است.

ایکا با نام بردن از برخی شهدای روحانی دفاع مقدس بیان کرد: حجت الاسلام مصطفی ردانی پور یکی از شهدای شاخص روحانی بود که اگر به شهادت نمیرسید از مراجع تقلید به شمار می آمد. او قائم مقام خرازی و فرمانده تیپ بود. حجت الاسلام مهدی شاهآبادی نماینده مجلس بود اما با وجود مقامهای دنیوی و فراهم بودن شرایط زندگیاش جنگ را بر همه چیز مقدم شمرد. حجت الاسلام فضل الله محلاتی نماینده امام خمینی بود و همچنین حجت الاسلام عباس ابوترابی در اسارت نقش محوری ایفا کرد.

عضو کارگروه روحانیون جشنواره ملی نسل دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اولین روحانی محوری جنگ، امام خمینی(ره) بودند که با ایجاد شور و هیجان در همه آحاد جامعه مهمترین گام را در ایجاد حماسه آفرینی برداشتند و علاوه بر رهبری انقلاب، محوریترین روحانی هشت سال دفاع مقدس بودند.محور بعدی مقام معظم رهبری بودند که با توجه به تمام مسئولیتها و مشغلهها پا به پای رزمندگان جنگیدند.

وی اظهار کرد: امروز هم ما در جنگ هستیم. موضوع سوریه بحث بمبهای شیمیایی نبود بلکه دشمنان میخواستند در ابتدا با جنگ 33 روزه حزب الله را نابود کنند و بعد با از بین بردن سوریه به آشوب های عراق دامن زده و در نهایت به ایران ورود پیدا کنند و با جنگ های نرم گسترده علیه افکار عاشورایی ما برای همیشه از دست اسلام خلاص شوند.

فرشته حشمتیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و عضو کارگروههای آموزشی و پژوهشی بانوان جشنواره ملی نسل دفاع مقدس، در نشست خبری این جشنواره گفت: اگر بخواهیم به تربیت نگاه عمیقی داشته باشیم باید اولین تربیت کننده را خدا بدانیم، دفاع مقدس نیز الگویی برای رسیدن به باور تربیت است. 

وی تصریح کرد: سه گروه تربیت کننده در نسل دفاع مقدس وجود داشت؛ شهدا گروه اول تربیت کننده هستند که در مدرسه دفاع مقدس الگو بودند. آنها باعث شدند از شناخت وجودی خود به شناخت خدا برسیم و از راه منحرف نشویم گروه دوم جانبازانی بودند که خاطرات دفاع مقدس را با خود حمل میکنند که  درسی برای شرایط جنگ نرم است، گروه سوم نیز خانواده شهدا و ایثارگران بودند.

حشمتیان بیان کرد: بانوان توانستند به عنوان یک آیینه تربیت از ایام دفاع مقدس ماندگار بمانند. اگر حمایت بانوان نبود رزمندگان راهی جبهه های جنگ نمیشدند و امروزه باید نگران فرزندانی باشند که توسط دشمن نشانه گرفته شدهاند.

عضو کارگروههای آموزشی و پژوهشی بانوان جشنواره ملی نسل دفاع مقدس خاطرنشان کرد: زنان ایرانی نسل دفاع مقدس الگوی جهانی عفاف و حجاب و پایهای محوری در ترویج فرهنگ ایثار در جامعه امروز هستند. همچنین مقام ولایت محور هدایت و توسعه کشور قرار گرفت که توانست آرامبخشی برای کشور باشد ما باید این نقش محوری را حفظ کنیم و پیام شهدا نیز همین بوده است. تفاوت نظام ما با سایر کشورهای انقلاب کرده در همین محور هدایت کننده است.

در ادامه مریم ارشدی عضو کارگروه بانوان جشنواره ملی نسل دفاع مقدس و رئیس کمیته بانوان شورای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس، بانوان قرار است عرضه مصادیقی را داشته باشند که رهنمودهای مقام معظم رهبری را در حوزه اقتصاد محقق میسازد.

ارشدی اظهار داشت: یکی از پارامترهای نمایشگاه ملی نسل دفاع مقدس بحران «تهدید نسل» است که میتواند با توجه به رهنمودهای رهبری نیروی انسانی لازم در سطح جامعه را افزایش دهد. مادران نیز امروزه باید به نحوی مدیریت را ادامه دهند که فرزندانان مسئولیت پذیری تربیت کنند.

عضو کارگروه بانوان جشنواره ملی نسل دفاع مقدس بیان کرد: اگر خانوادهها فرزندان مسئولیت پذیر در زمینه حماسه اقتصادی تربیت کنند میتوانند با تحریمهای اقتصادی مقابله کنند.

وی ادامه داد: یک میلیون و 700 هزار نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد و در نمایشگاه مانوری از اشتغالات خانگی و بازارکاری در عصر امروز عرضه خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها