خاطره خوب شکست محاصره نبل و الزهرا و استقبال مردم از رزمندگان + فیلم

در عملیاتی که بهمن ماه سال ۹۴ انجام شد نیرو‌های مقاومت توانستند به محاصره ۲ شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا پس از چهار سال پایان دهند.
کد خبر: ۳۳۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ - 04February 2019

خاطره خوب شکست محاصره نبل و الزهرا و استقبال مردم از رزمندگان+ فیلمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، 2 شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا در ریف شمالی حلب و در 20 کیلومتری این شهر قرار دارند. حدود 70 هزار سکنه این شهر شیعه هستند و از طریق کشاورزی زندگی خود را می گذرانند. در جریان جمله تکفیری ها و اشغال بخش هایی از کشور سوریه این دو شهرک نیز در در سال 2012 توسط گروه های تکفیری مورد حمله قرار گرفت و محاصره شد. افراد ساکن در این منطقه تا سال ها با کمبود مواد غذایی، دارو و مواد سوختی رو به رو بودند به صورتی که شرایط بحرانی در محل اعلام شد. از طرفی دیگر علاوه بر کمبودهای شهید مایحتاج زندگی مقاومت مردم باعث شد تا این 2 شهرک زیر آتش توپ و خمپاره های تروریست ها در امان نباشد و همه روزه تعدادی زن و کودک در این حملات کشته می شدند.

بسیاری از مردان شهر در طول چند سال محاصره دو شهرک نبل و الزهرا یا به شهادت رسیدند و یا اسیر شدند. نیروهای مردمی که جمعیت آنان به حدود سه هزار نفر می رسید به عنوان نیروی مردمی در شرایطی سخت مقابل تروریست ها مقاومت و شهر خود را حفظ کردند.

سرانجام در بهمن ماه سال 94 نیروهای مقاومت از متشکل از رزمندگان ایرانی، ارتش سوریه، حزب الله لبنان و فاطمیون موفق شدند در کمتر از سه روز محاصره چهار ساله این 2 شهرک را بشکنند. مردمی که طی چندین سال محاصره امکان دیدار با نزدیکان خود را خارج از شهرک ها نداشتند توانستند پس از سال ها از نزدیک با آن ها دیدار کنند.

با شکسته شدن حلقه محاصره تروریست ها رزمندگان اسلام از سمت شرق وارد نبل و الزهرا شدند، رزمندگان با ورود به شهرک ها مورد استقبال مردم ساکن این 2 شهرک شدند. فیلمی از ورود نیروهای لشکر فاطمیون به نبل و الزهرا و استقبال مردم از رزمندگان در فیلم پیش رو آمده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار