جوانی که به گفته آیت‌الله بهاءالدینی یار امام زمان (عج) شد

شهید افشار می‌گوید: بدانید تا کفر هست اسلام در جنگ و ستیز با آن است؛ و اگر روزی با وجود کفر مبارزه در انقلاب ما کنار گذاشته شود، انقلاب از مسیرش خارج شده است.
کد خبر: ۳۳۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰ - 29March 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهید «جلال افشار» از طلاب وارسته و شاگرد مخصوص آیت‌الله بهاء الدینی بود. ایشان فرموده بودند، «امام زمان (عج) از من یک یار خواسته بود و من «جلال افشار» را معرفی کردم؟!» بار‌ها شنیده بودیم که می‌فرمودند، از مزار جلال نور خاصی به سوی آسمان ساعد است!

وصیت نامه ۲/////// جوانی که به گفته آیت‌الله بهاءالدینی یار امام زمان (عج) شد/ هرکس متناسب با ظرفیتش برای کار‌های اجرایی انتخاب شود

جلال تابستان ۱۳۳۵ در یکى از محلّه‌هاى اصفهان دیده به جهان گشود. وی از پاسداران و مسئولان عقیدتی سپاه اصفهان بود. سال ۱۳۵۸ ازدواج نمود و ثمره این ازدواج دختری بود که در دوران طفولیت پدر را از دست داد.

جلال در تاریخ ۲۴/۴/۱۳۶۱ در عملیات رمضان با زبان روزه و درحالی‌که ذکر اذان بر لبش بود، از ناحیه پهلو مورد اصابت ترکش قرار گرفت و آسمانی شد. متن زیر وصیت‌نامه‌ی وی است.

وصیت نامه ۲/////// جوانی که به گفته آیت‌الله بهاءالدینی یار امام زمان (عج) شد/ هرکس متناسب با ظرفیتش برای کار‌های اجرایی انتخاب شود

با خود گفتم که در این لحظه آخر به عنوان ذکر، چه بنویسم تا باقیات الصالحات باشد. از خدا خواستم تا آیه‌ای را برایم بیاورد که آن را سرلوحه نوشته‌ام قرار دهم.

«ام حسب الذین یعملون السیئات أن یسبقونا ساء ما یحکمون. من کان یرجوا لقاء الله فإن اجل الله لات و هو السمیع العلیم؛ و من جاهد فانما یجاهد لنفسه أن الله لغنی عن العالمین. والذین آمنوا و عملوا الصالحات لنکفرن عنهم سیئاتهم و لنجزینهم احسن الذی کانوا یعملون.» "عنکبوت ۴ تا ۷"

خداوندا می‌دانی که من بسیار گناه کردم. اما از گناه بیزارم. آن‌گاه که نافرمانی و ناسپاسی تو را انجام دادم، نمی‌خواستم در مقابل قدرت بی پایان تو بایستم، بلکه بر اثر ضعف نفس، سستی و تنبلی خود عصیان کردم. اما تو‌ای کریم آنقدر رحمتت گسترده است که بسیاری از آن‌ها را مخفی کردی و مرا در این دنیا مفتضح نساختی. پس اینک که جانم را می‌ستانی و پس از آن، در برزخ و معاد آبرویم را مبر.

خدایا مرا در این دنیا بسوزان، اما لحظه‌ای فراق و جدایی خودت و اولیایت را برایم میاور.

خداوندا مرا به آتش خشم و غضب خود نسوزان.

خداوندا مشتاق دیدار تو هستم. ولی چه کنم که حجاب‌ها مرا پوشانده و چشم و قلب را از من گرفته است.

خدایا تمام دوستانم عاشقانه به سوی تو پر کشیدند و من بی ثمر مانده‌ام.

خدایا با دست خالی به سوی تو می‌آیم؛ و از تو طلب بسیار دارم. بر من مسکین رحم کن که بر درگاهت آمده‌ام.

خدایا با ریختن خونم پرده‌های ظلمت را از من برگیر و مرا به سوی نور رهنمون باش.

خداوندا خجالت می‌کشم که با تو سخن بگویم، اما کرامت تو و رأفت و رحمتت مرا به این‌جا کشانده است که چنین در پیشگاهت جسورانه مسئلت نمایم.

آخر تو به من همه چیز دادی و من کاری برای تو نکردم.

وصیت نامه ۲/////// جوانی که به گفته آیت‌الله بهاءالدینی یار امام زمان (عج) شد/ هرکس متناسب با ظرفیتش برای کار‌های اجرایی انتخاب شود

خدایا نمی‌دانم چگونه از بندگانت عذرخواهی کنم. آیا آنان عذر مرا می‌پذیرند؟! آخر گمان می‌کردند من بنده‌ی صالح تو هستم؛ و بر همین منوال مرا شرمنده ساختند. اگر حال باطن مرا بنگرند چه می‌گویند؟! پس تو که ظاهرم را نیکو ساختی باطنم را نیز اصلاح کن.

خداوندا به بندگانت چه گویم که هر کدامشان کتاب بزرگی هستند از اندرز و پند.

با این حال با زبان قاصرم می‌گویم که‌ ای امت به پاخواسته قیام خود را حفظ کنید تا قائم دین حق فرزند امیرالمؤمنین (ع) حجت‌الله الاعظم (عجل الله) بیاید و پرچم توحید را بر فراز قله‌های جهان به احتزاز درآورد.

به نصیحت‌ها، پند‌ها و فریاد‌های نائب بر حقش این پیرمرد موحد که قلبش برای اسلام می‌تپد، گوش فرا دهید و مو به مو اجرا کنید تا رضایت خدا حاصل شود.

نیت‌ها را خالص کنید که شرک ظلم عظیمی است. خود پرستی و خود محوری‌ها را کنار بگذارید و به اسلام و قرآن بیاندیشید.

نیرو‌های فرصت طلب را مد نظر داشته باشید و در فرصت مناسب آن‌ها را از میدان انقلاب خارج کنید. از روحانیت متعهد به اسلام طرفداری کنید.

مسئولان محترم مملکت، هر کس را متناسب ظرفیتش به کار‌های اجرایی بگمارند. به فرهنگ جامعه بیش از هر چیز توجه شود. به سپاه این بازوی مسلح امام بیش از پیش برسید. بر رشد معنوی و فرهنگی آن بیش‌تر تکیه کنید و بنگرید که قرآن مکتوب و قرآن ناطق چه می‌گویند و برای اجرای فرامین‌شان آستین‌ها را بالا زنید و گام‌های‌تان را استوارتر بردارید.

بدانید تا کفر هست اسلام در جنگ و ستیز با آن هست؛ و اگر روزی با وجود کفر مبارزه در انقلاب ما کنار گذاشته شود، انقلاب از مسیرش خارج گشته است.

وصیت نامه ۲/////// جوانی که به گفته آیت‌الله بهاءالدینی یار امام زمان (عج) شد/ هرکس متناسب با ظرفیتش برای کار‌های اجرایی انتخاب شود

مادرم! شما برای من بسیار زحمت کشیدید و رنج بردید. من را حلال کنید و ببخشید.

تو‌ای همسرم اگر خداوند بخواهد مرا فقط به جرم این‌که قدر نعمت تو را ندانستم، سال‌ها باید بسوزاند. با این حال مرا حلال کن و برایم طلب مغفرت نما. اجر تو را خدا بدهد.

همسرم! فائزه را بزرگ کن و تربیت نما، باشد که برای‌مان فرزند صالحی گردد و خدمت‌گزار اسلام شود. در ضمن، تا می‌توانی به دستور امام امت رفتار نمایی، هرطور که رضایت خدا در کار است به رضایت خدا بیندیش، نه به حرف مردم. برای دریافت مسائل حیات بخش اسلام کوشا باش که بر اثر معرفت و اخلاص، نزد خداوند درجات رفیع داشته باشی.

خواهران و برادران به اسلام بیندیشید که حیات و سعادت شما در عمل به احکام آن است. فرصت را از دست ندهید. خداوند به شما اجر و صبر عطا کند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جلال افشار

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار