مصلحی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهید «حججی‌»ها در راهیان نور به عظمت انسانی خود پی بردند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: شهید حججی و امثال او در راهیان نور متوجه عظمت انسانی خودشان شدند، اینکه انسان اگر در مسیر الهی جهاد، ایثار و از خودگذشتگی قرار بگیرد تا کجا پیش می‌رود.
کد خبر: ۳۳۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴ - 03April 2019

شهید حججی‌ها در راهیان نور به عظمت انسانی خود پی بردند«حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به دستاوردهای راهیان نور اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند و به آن اشاره کردند راهیان نور یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند در انتقال تجارب بزرگ دفاع مقدس است، دفاع مقدسی که توانسته در موقعیت های حساس کشور انقلاب اسلامی را جلو ببرد.

وی افزود: اگر امروز با این موضوع مواجه هستیم که نسل جدید با مسیر انقلاب اسلامی، فرهنگ جهاد و ایثار و مقولاتی از این قبیل آشنا می شود و آن را توسعه می دهد به راهیان نور بر می گردد. نسل جوان امروز به مناطق راهیان نور می رود و با تاریخ گذشته ای مواجه می شود که این تاریخ پر از ذخیره های بزرگ ایثار، جهاد و از خود گذشتگی است، از این رو در میابد که می تواند به این مقامات برسد.

مصلحی با اشاره به یکی از مهمترین ویژگی های راهیان نور تصریح کرد: نکته ظریفی که در راهیان نور وجود دارد کشف استعداد و توان های انسانی است و جوان متوجه می شود که انسان تا کجا می تواند پیشرفت کند. مثال روشنش را شهید حججی و امثال او می دانم که در راهیان نور متوجه عظمت انسانی خودشان شدند، اینکه انسان اگر در مسیر الهی جهاد، ایثار و از خودگذشتگی قرار بگیرد تا کجا پیش می رود.

وی بیان کرد: اگر در کشور امنیتی داریم و شهدای مدافع حرم این امنیت را به وجود آوردند به واسطه همین مسیر راهیان نور و فرهنگ دفاع مقدس است.

مصلحی با اشاره به راهکارهایی برای به روز ماندن و به روز شدن راهیان نور افزود: برای این موضوع باید اقدامات قابل توجهی انجام دهیم. فضای مجازی ابزاری است که می توانیم از آن در توسعه این مسیر و ارتباط با نسل جوان استفاده کنیم. متاسفانه در این زمینه کمی عقب هستیم و نتوانستیم استفاده درستی از فضای مجازی متناسب با راهیان نور داشته باشیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به برنامه های این سازمان در راهیان نور سال 98 گفت: در تمام کاروان هایی که به راهیان نور اعزام می شوند یک روحانی حضور دارد که علاوه بر روایتگری فعالیت های تبلیغی و معنوی هم دارد، این روحانیون در دوره های روایتگری آموزش دیده اند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها